خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 13:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده در دیدار با رئیس مجلس قطر مطرح کرد؛

ضرورت اجماع‌سازی میان کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای حمایت از مردم غزه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با رئیس مجلس قطر، گفت: اجماع سازی میان کشورهای اسلامی و مستقل برای حمایت از مردم غزه با استفاده از ظرفیت پارلمان ها ضروری است و این موضوع هدف سفر هیات پارلمانی به قطر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ریاست وحید جلال زاده سفر دوره ای را به کشورهای منطقه برای پیگیری آخرین تحولات فلسطین آغاز کردند و در همین راستا شب گذشته وارد دوحه شدند.



در همین راستا وحید جلال زاده در توضیح سفر دوره ای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور قطر، گفت: نخستین دیدار  در این سفر دوره ای، با رییس پارلمان قطر بود که انجام و در این دیدار از تلاش ها و حمایت های دولت، پارلمان و مردم قطر نسبت به مردم فلسطین قدردانی شد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در واقع قطری ها از جمله کشورهای منطقه بودند که علیه تجاوزات اسرائیلی واکنش نشان داد و از مبارزان فلسطینی حمایت و تجاوزهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.



وی هدف از این سفر را بررسی مسائل مربوط به فلسطین و اجماع سازی میان کشورهای اسلامی و مستقل برای حمایت از مردم غزه دانست و گفت: امروزه مبارزان فلسطینی و جبهه مقاومت بیش از اینکه درخواست کمک نظامی داشته باشند، بیشتر درصدد جلب حمایت از آنها در عرصه های بین المللی هستند.



وی با تاکید بر اینکه روابط ایران و قطر خوب بوده و این روند باید استمرار داشته باشد، گفت: بر این اساس پارلمان های دو کشور نیز باید فعال باشند و صدای خود را به دیگر کشورها برسانند؛ بنابراین در این دیدار تاکید شد کشورهای اسلامی باید در یکصدو چهل و هفتمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) فعالانه ظاهر شوند و اجازه ندهند اجماع کشورهای اروپایی علیه جبهه مقاومت سبب تدوین بند فوق العاده ای در این نشست شود.



جلال زاده با بیان اینکه در این دیدار به مفاد نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی، دبیران و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران نیز پرداخته شد، اظهار کرد: طبق رایزنی صورت گرفته، مقرر شد هر دو کشور همکاری های نزدیکی در عرصه های مختلف داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین در این دیدار از همکاری دولت قطر در راستای آزادسازی زندانیان ایرانی در آمریکا و رفع مسدودیت پول های بلوکه شده  کشورمان در کره جنوبی قدردانی شد.



رئیس مجلس قطر: مردم غزه نباید بدون تامین نیازهای اولیه مانند آب و غذا به گروگان گرفته شوند



وی با اشاره به سخنان رییس پارلمان قطر، تصریح کرد: رئیس مجلس قطر در این دیدار تاکید کرد که نباید اجازه دهیم مردم غزه بدون تامین نیازهای اولیه مانند آب و غذا به گروگان گرفته شوند لذا باید از مردم فلسطین حمایت کنیم.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از ارائه دعوتنامه دکتر قالیباف، رییس قوه مقننه کشورمان به رییس پارلمان قطر در راستای سفر به ایران اسلامی خبر داد.



گفتنی است؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه دیدارهای امروز خود با همتای قطری و رئیس مرکز پژوهش های عربی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 370496
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار