خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 14:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی اظهار کرد

شکست هژمونی ایالات متحده با صادرات محصولات ایرانی به آمریکای لاتین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صادرات محصولات ایرانی به آمریکای لاتین، بیانگر شکست هژمونی ایالات متحده است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم گسترش روابط تجاری با کشورهای آمریکای لاتین و تاثیر آن بر اقتصاد کشورمان اشاره کرد و گفت: همگان اعتقاد دارند آمریکای لاتین تحت کنترل ایالات متحده نیست و این موضوع برای سیاسیون کاخ سفید ناخشنود کننده است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال روابط ایران و ونزوئلا موجب شد آمریکایی ها عصبانی شوند و کشورهای این منطقه را تهدید به تحریم کنند.



وی با اشاره به اینکه کشتی های ایرانی امروزه محصولات کشورمان را به آمریکای لاتین حمل می کنند که بیانگر شکست هژمونی ایالات متحده است، ادامه داد: در واقع افزایش سطح مناسبات ایران با آمریکای لاتین و فعالیت شرکت های ایرانی در این منطقه موجب شد ارزآوری خوبی به کشورمان صورت بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته به دلیل تمرکز دولت بر برجام و چیدن همه تخم مرغ ها در سبد غربی ها، فعالیت مشترک با کشورهای آمریکای لاتین کمرنگ شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع یاد شده می توان اذعان کرد کاهش سطح مناسبات ایران و آمریکای لاتین به ضررمان تمام خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311703
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار