خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/22 - 14:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
زیاد پاتل در نشست با اعضای اتاق وضعیت فلسطین؛

شاهد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه هستیم/ اسرائیل دیگر مصون از مجازات نیست

یک وکیل آفریقایی‌ با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در حال نفرت پراکنی در کرانه باختری است، گفت: متاسفانه امروزه شاهد نسل کشی در غزه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست روسا و اعضای کارگروه‌های اتاق وضعیت فلسطین با زیاد پاتل، وکیل آفریقایی موثر در طرح شکایت از صهیونیست‌ها در دیوان بین‌المللی دادگستری ظهر امروز (سه شنبه ۲۲ اسفندماه) برگزار شد.

زیاد پاتل در این نشست با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای جنوبی یکی از امضاء کنندگان قانون روم است، گفت: بر این اساس ما توانستیم این قانون را اصلاح و در کشورمان مصوب کنیم؛ بر این اساس می توانیم نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اقدام به طرح شکایت کنیم تا آنها در مصونیت نباشند.

وی اظهار کرد: بنابراین جمع آوری اسناد نسبت به نسل کشی رژیم اشغالگر قدس از سوی جمهوری آفریقا طی سالیان گذشته تاکنون انجام شده است.

این وکیل آفریقایی افزود: از زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی شاهد دستگیری و زندانی کردن فلسطینیان هستیم؛ آنها حتی کودکان را دستگیر کرده و بدون اطلاع والدین‌شان زندانی می‌کنند.

زیاد پاتل بیان کرد: رژیم صهیونیستی ظلم خود را به صورت سیستماتیک انجام می‌دهد؛ تحریم، بمباران و غیره از جمله مصداق های این امر است.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل حق زندگی آزاد را از فلسطینیان سلب است، تصریح کرد: در سال ۲۰۰۹ طی کنفرانسی که نمایندگان کشورهای اسلامی حضور داشتند، از ایجاد دیوان بین‌المللی دادخواهی جدیدی صحبت شد که نیاز اساسی امروزه تلقی می‌شود‌.

این وکیل آفریقایی تصریح کرد: باید بتوانیم از سازوکارهای کنونی برای حمایت از مردم فلسطین استفاده کنیم و بتوانیم انتفاضه را توسعه دهیم‌.

زیاد پاتل گفت: در کتابچه حقوق شهروندی سازوکارهای حقوقی در خصوص جرایم جنگی و غیره مرتبط با رژیم صهیونیستی تعیین شده تا بتوانیم این رژیم اشغالگر را پاسخگو کنیم.

وی اظهار کرد: کشورها باید در قوانین داخلی خود اصلاحاتی را انجام دهند تا با رژیم آپارتاید و رژیم صهیونیستی برخورد شود و ضمن شناسایی فعالیت های آنان، راه های اقدامات آنها نیز مسدود شود.

 

این وکیل آفریقایی افزود: از دوره ماندلا همواره از مردم فلسطین حمایت کرده ایم و نتیجه‌ آن پس از سالها، طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شد.

زیاد پاتل تصریح کرد: تعریف مناسب از واژه تروریسم و فعالیت تروریستی دارای اهمیت است؛ صهیونیست‌ها در قالب های مختلف مبارزان فلسطینی را تروریست عنوان می‌کنند که امری دروغ است.

این وکیل آفریقایی تاکید کرد: حق تعیین سرنوشت و مقاومت برای فلسطینیان امری غیر قابل گذشت است؛ صهیونیست‌ها نمی‌توانند مردم این سرزمین را به مکان های دیگر اخراج کنند لذا مقامات صهیونیستی باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه این نشست، افزود: از سال ۲۰۰۹ تاکنون اسرائیل از هر گونه مجازات جنگی مصون بوده و هیچگاه گناهکار شناخته نشده که قابل تاسف و تامل است اما دیگر چنین رویه ای وجود ندارد و آنها باید پاسخگو باشند.

زیاد پاتل اظهار کرد: اسرائیل نسل کشی گسترده ای انجام می‌دهد؛ بر این اساس در طرح شکایت خود به صورت شفاف مصداق ها را بیان کردیم و درخواست داشتیم که باید همه آنها بررسی شود.

این وکیل آفریقایی خاطر نشان کرد: اکنون در کرانه باختری نیز شاهد نفرت پراکنی هستیم؛ مقامات صهیونیستی در سخنان خود عنوان کرده بودند با حیوانات در سرزمین های اشغالی روبرو هستیم که از مصداق های این امر تلقی می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376523
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار