خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به گفتگوهای ایران و لیبی:

شاهد رفع خلاءها در عرصه دیپلماسی هستیم/ افزایش سطح روابط با تهران در دستورکار کشورها قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های زیادی دارد که امروزه موجب شده کشورهای زیادی درصدد رفع سوءتفاهم ها و افزایش سطح روابط با تهران باشند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گفت‌وگوهای صورت گرفته میان ایران و دولت لیبی، گفت: جمهوری اسلامی ظرفیت های زیادی دارد که امروزه موجب شده کشورهای زیادی درصدد رفع سوءتفاهم ها و افزایش سطح روابط با تهران باشند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بازیگر و کشور اثرگذار مهمی در معادلات منطقه ای و حتی دنیا محسوب می شود، اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد رویکرد ایران نیز مبتنی بر توسعه روابط با همه کشورهای دنیا است که در این راستا لیبی نیز یکی از این موارد بشمار می رود.



وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در دولت گذشته خطای راهبردی صورت گرفت و همه تلاش ها در عرصه سیاست خارجی صرف توسعه روابط با تروئیکای اروپایی شد، ادامه داد: این موضوع موجب شد توجه به کشورهای منطقه و حتی دولت هایی مانند لیبی و عربستان خیلی مورد تاکید قرار نگیرد اما اکنون این خلاءها در حال برطرف شدن است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اشتراکات مذهبی و فرهنگی زیادی میان ایران و لیبی وجود دارد که می تواند بسترساز احیای روابط دو جانبه باشد، افزود: بدون شک کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا بتوانند آرمان های اصیل اسلامی را محقق کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطابق اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان امیدواریم هر چه سریع تر شاهد فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و طرابلس باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359123
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم