خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/28 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده با اشاره به رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳؛

شاهد تغییر موازنه قدرت در دریاها هستیم/ آمریکا بپذیرد که رو به افول است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به قدرت های فرامنطقه ای پیام داد که موازنه قدرت تغییر یافته و دیگر زمان یکجانبه گرایی گذشته است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت برگزاری رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه، گفت: این رزمایش در شمال اقیانوس هند برگزار شد که دارای گذرگاه ها و تنگه های مهمی است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: به عبارتی حدود 70 درصد صادرات دریایی کشورها از این منطقه انجام می شود لذا تامین امنیت آن دارای اهمیت زیادی است.



وی با اشاره به اینکه ناوشکن های جماران و سهند که تجربه انجام عملیات های متعددی در آب های آزاد داشته اند در این رزمایش حضور داشتند، ادامه داد: همچنین ناوهای موشک‌انداز زره و سیرجان و همچنین شناورهای رزمی ایرانی در کنار نظامیان چین و روسیه عملیات انجام دادند که بیانگر قدرت دریایی و تسلط نیروی های آموزش دیده کشورمان است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برگزاری رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه نشان دهنده دوستی و نزدیکی سه کشور یاد شده است، افزود: در این میان رزمایش سه کشور به قدرت های فرامنطقه ای پیام داد که موازنه قدرت تغییر یافته و دیگر زمان یکجانبه گرایی گذشته است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع اگر کشورهایی مانند آمریکای سلطه گر پذیرد که مناسبات و معادلات تغییر کرده و دیگر دنیای دوقطبی بعد از جنگ جهانی حاکم نیست، می توانند از ظرفیت های بین المللی استفاده کنند وگرنه شرایط برای آنها سخت خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359066
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم