خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/28 - 15:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشاره به امضای هشت تفاهم‌نامه همکاری ایران و بلاروس؛

شاهد ایجاد تنوع در سبد فعالیت‌های اقتصادی ایران هستیم/ چرخش قدرت اقتصادی در آسیا رخ می‌دهد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترسیم نقشه راه همکاری‌های همه جانبه و انعقاد هشت سند میان ایران و بلاروس مصداق تعمیق و توسعه فعالیت های اقتصادی کشورمان محسوب می شود.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت امضای هشت تفاهم‌نامه همکاری ایران و بلاروس، گفت: فضای تجاری و اقتصادی عظیمی برای کشورهای آسیایی و حوزه خزر و حتی کشورهای دریای سیاه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ایجاد خواهد شد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس کشورهایی که توانمندی های اقتصادی دارند طی ماه های اخیر درصدد انعقاد اسناد همکاری دوجانبه با ایران هستند زیرا جمهوری اسلامی نقش محوری و بنیادی در تکمیل و ایجاد این کریدور دارد.



وی با اشاره به اینکه مطابق اظهارات تحلیلگران اقتصادی طی سالیان آینده شاهد چرخش قدرت اقتصادی در آسیا خواهیم بود، ادامه داد: این موضوع از سوی رییس جمهور آمریکا به عنوان یک نگرانی مطرح شده لذا مشاهده می شود کشورهای آسیایی تلاش می کنند تحت تاثیر فشارهای سیاسی کاخ سفید قرار نگیرند و مسیر تجاری مستقل خودشان را طی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سبد فعالیت های اقتصادی جمهوری اسلامی طی ماه های اخیر توسعه یافته و متنوع تر شده است، افزود: بنابراین می توان اذعان کرد ایران در سال 1402 جهش تجاری خوبی خواهد داشت و شتابان از محدودیت های اقتصادی غرب عبور خواهد کرد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ترسیم نقشه راه همکاری‌های همه جانبه و انعقاد هشت سند میان ایران و بلاروس مصداق تعمیق و توسعه فعالیت های اقتصادی کشورمان محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359077
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم