خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/14 - 11:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری:

سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران مشخص است/ جمهوریخواهان پلیس بد؛ دموکرات‌ها پلیس خوب

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی با بیان اینکه منافع ملی ایران باید در جریان مذاکرات ارجح باشد، گفت: آمریکایی‌ها در برهه‌های زمانی مختلف دارایی‌های ایران را بلوکه کرده‌اند و بازگرداندن آنها ارتباطی به مالیات مردم آمریکا ندارد.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، گفت: ادعاها و نظرات احزاب آمریکایی در درون این کشور و تلاش هایی که می کنند جزء مسائل داخلی آنهاست که سنگ اندازی جمهوریخواهان نمونه ای از آن است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر این اساس تأکید کرد: در حقوق بین الملل، هر دولت یک کلیت واحد است و وقتی تعهدی در فضای بین المللی داده می شود، دولت یک کشور مسئولیت آن تعهد را دارد از این رو اینکه در جناح های داخلی چه می گذرد، به ما ارتباطی ندارد.



وی در ادامه با تأکید بر مسائلی که باید در جریان مذاکرات وین رعایت شود، عنوان کرد: خطوط قرمز مذاکرات را رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند که رئوس اصلی آن راستی آزمایی و تضمین است و تا کنون نیز تیم مذاکره کننده با همین دغدغه جلو رفته و اقدام خواهد کرد و در کنار آن نیز باید منافع ملی ایران در مذاکرات ارجح به همه موارد باشد.



نادری همچنین معتقد است جمهوریخواهان و دموکرات ها تقسیم کار کرده و جمهوریخواهان نقش پلیس بد و دموکرات ها نقش پلیس خوب را بازی می کنند تا  در نهایت سیاست آنها علیه جمهوری اسلامی ایران عملی شود.



وی با بیان اینکه 40 سال است که اموال بلوکه شده ایران در آمریکا مانده، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در برهه های زمانی مختلف، به بهانه های واهی اموال و دارایی های ایران را مصادره کرده اند که یکی از واهی ترین آنها 11 سپتامبر بود که می گفتند ایران در آن دست داشته است.



رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی در پایان اظهار داشت: همچنین اموال خاندان رژیم منحوس پهلوی نیز پیش از انقلاب به آمریکا رفته و دارایی هایی برای خرید برخی تجهیزات نظامی به آنجا برده شد که بازگردانده نشد و در بانک ها و مؤسسات آنها ماند که حق و حقوق ملت ایران است و ارتباطی به مالیات مردم آمریکا ندارد.



به گزارش خانه ملت، جمهوری‌خواهان آمریکایی در نامه ای به بایدن نسبت به «تلاش وی جهت احیای توافق جامع اقدام مشترک» ابراز نگرانی کرده و عنوان کردند پول مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید برای کشوری که حامی تروریسم است خرج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339376
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار