خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 11:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آزاد در یکصدو چهل و هفتمین نشست IPU:

سیاست ایران افزایش نقش زنان توانمند و متخصص در عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی است

عضو هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: سیاست افزایش نقش و به کارگیری زنان توانمند و متخصص در عرصه های سیاسی، حاکمیتی و تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران عملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ الهام آزاد عضو هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی امروز (سه شنبه دوم آبان ماه) در سی و ششمین نشست مجمع نمایندگان زن اتحادیه جهانی بین المجالس که در لوندا پایتخت آنگولا برگزار می شود، شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.



آزاد با اشاره به سیاست افزایش نقش و به کارگیری زنان توانمند و متخصص در عرصه های سیاسی، حاکمیتی و تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران، گفت: تخصیص 25.2 درصدی پست های مدیریتی عالی، میانی، پایه و اجرایی به زنان، نشان از عزم جدی ایران در ارتقای جایگاه زنان به منظور تحقق اهداف مندرج در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اهداف سند چشم انداز بیست ساله در فرآیند توسعه دارد.



وی در ادامه، با اشاره به وضعیت زنان و کودکان در فلسطین اشغالی و به ویژه نوار غزه تاکید کرد که امنیت جانی مهم‌ترین مولفه برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است و در ادامه گفت: این در حالی است که جهانیان اقدام عملی مناسبی برای جلوگیری از کشتار زنان و کودکان که غیرنظامی هستند و در جنگ نقشی ندارند انجام نمی‌دهد. در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از هزاران زن و کودک شهید شده و این رژیم همچنان به اقدامات جنایت آمیز خود ادامه می دهد.











الهام آزاد در اجلاس ipu


عضو هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی ضمن یادآوری ماده 8 اساسنامه رم به عنوان سند مؤسس دیوان کیفری بین‌المللی که در آن حمله عمدی به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی مانند شهرها، روستاها، مدارس، بیمارستان‌ها، بناهای تاریخی و هر مکانی که هدف نظامی محسوب نشود مصداق جنایت جنگی است، گفت: این رژیم مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن مذهبی مسیحیان را مورد هدف قرار می‌دهد.



آزاد از نمایندگان پارلمان های حاضر در این نشست خواست که با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر آرامش را برای زنان و کودکان در نوار غزه و سرزمین‌های فلسطین ایجاد و محیط را برای حضور فعالانه زنان در عرصه‌های سیاسی و قانون‌گذاری فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370488
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار