خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/25 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

سعودی ها در مسیر توافق هسته ای کارشکنی می کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سعودی ها از طرفی کارشکنی می‌‎کنند تا توافقی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران صورت نگیرد و با ابزار رسانه ای سعی بر منزوی کردن ایران دارند، از سوی دیگر اطلاعات و اخبار غلط و دروغی پیرامون زمینه ایران منتشر می کنند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر پادشاه عربستان مبنی بر اینکه ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد، گفت: سعودی ها خواهان حل مشکل هسته ای ما با دنیا نیستند و در گذشته تلاش کردند چیزی به اسم توافق هسته ای به وجود نیاید. از طرفی هم کارشکنی می کنند توافقی صورت نگیرد و با ابزار رسانه ای سعی بر منزوی کردن ایران در جهان دارند از سوی دیگر اطلاعات و اخبار غلط و دروغی درزمینه ایران منتشر می کنند در واقع همواره نقش سلبی داشتند نه ایجابی.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ایران در چند سال اخیر تلاش کرده مستقیم یا غیر مستقیم روابط و مناسبات خود با سعودی ها بر اساس منافع متقابل تنظیم کند و در حل مسائل مشارکت داشته ایم اما سعودی ها کار را جدی نمی گیرند و تحت تاثیر سیاست های بیگانه و قدرت خارجی هستند و مانع اصلی حل مسائل دیپلماتیک ما با سعودی ها همین است.



وی اظهار داشت: سعودی ها تنش های منطقه ای با یمن ایجاد کرده اند که این رفتارها  آنها را از پیگیری مسائل، حل مشکلات و ایجاد ثبات و آرامش غافل کرده است. سیاست جمهوری اسلامی همگرایی و ایجاد آرامش در منطقه است و از هر ابزاری برای ایجاد ثبات در منطقه استفاده می کند اما سعودی ها این مشی را دنبال نمی کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ایران همکاری نزدیکی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و دارد، گفت: فعالیت هسته ای ایران تحت نظارت آژانس و منطبق بر سیاست های کلی انرژی اتمی جهانی است. ایران عضو رسمی آژانس است و از سیاست های آژانس پیروی کرده، در توافق هسته ای هم چون کشورهای مقابل بدعهدی کردند دلیلی نداشتیم که یک طرفه به تعهد عمل کنیم و به سیاست های قبلی برگشتیم و تا طرف مقابل خود را به تعهدات برجام پایبند ندانند ما هم متعهد نخواهیم بود مگر اینکه به توافق جامع و مطلوبی دست پیدا کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 350377
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم