خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/25 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
محمدصالحی دارانی:

سران کشورهای مرتجع منطقه خیال خام اجرای تعهدات نظامی آمریکا را از سر بیرون کنند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است، گفت: این سران کشورهای مرتجع منطقه هستند که برای جلب رضایت ارباب خود، با آنها دست دوستی می‌دهند و ثبات و امنیت منطقه را خدشه‌دار می‌کنند.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش فرمانده جدید نیروی تروریستی سنتکام برای پیشبرد ایران هراسی در منطقه با بی ثبات خواندن راهبرد ایران، گفت: نظام جمهوری اسلامی بعد از 4 دهه استقرار نشان داده یک پایگاه مردمی و بین المللی در کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه دارد و در سطح جهان به عنوان یک کشور آزاده شناخته شده است.



نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی سران کشورهای غربی اتفاقات خاص و کوچک منطقه را به عنوان یک چراغ سبز تلقی کرده و تصور می کنند با تبلیغات مسموم می توانند ملت ایران را دلسرد کنند اما هیچگاه نتیجه نگرفته اند.











حسین محمد صالحی دارانی


وی ادامه داد: اگرچه امروز مردم به خاطر مشکلات معیشتی گاهی انتقاداتی دارند اما دشمنان نمی توانند از این فضا به نفع ایجاد موج های اعتراضی هدفمند استفاده کنند کما اینکه همچنان ایران در بین ملت های منطقه نفوذ خود را دارد که باعث نگرانی دشمنان ایران شده و تلاش دارند با پررنگ کردن حواشی، این نفوذ را کمرنگ جلوه دهند.



محمدصالحی در ادامه هدف ایران در منطقه را ایجاد ثبات و امنیت میان کشورها دانست و افزود: برخی سران کشورهای اسلامی با دست دوستی به سمت آمریکا و رژیم صهیونیستی این امنیت را خدشه دارد می کنند و تصور دارند می توانند با جلب رضایت اربابشان، امنیت و ثبات برای خود به ارمغان آورند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بخش دیگری از ادعای فرمانده سنتکام مبنی بر تزلزل ناپذیر بودن تعهدات آنها به همپیمانان منطقه ای، خاطرنشان کرد: افکار عمومی و حتی سران کشورهای مرتجع منطقه می دانند اگر اتفاقی در این کشورها بیفتد آمریکا پشت آنها را خالی خواهد کرد که نمونه آن کم نیست ضمن اینکه خود آمریکایی ها امروز در باتلاق پایگاه های نظامیشان در برخی کشورهای منطقه گیر افتاده و هزینه بسیاری برای آن داده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 341914
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار