خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 13:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده پارلمان کویت در نشست کمیته فلسطین PUIC:

سران رژیم صهیونیستی باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند

نماینده پارلمان کویت با بیان اینکه آرمان فلسطین در رأس و اولویت سیاست خارجی کویت است، گفت: سران رژیم صهیونیستی باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند و ضروری است کشورهای مسلمان از عادی سازی روابط با رژیم خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، محمد حسین المهان نماینده پارلمان کویت امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی، گفت: در ابتدا لازم است که همدردی و تسلیت خود را برای قربانیان انفجارهای تروریستی در کرمان اعلام کرده و این اقدام تروریستی را محکوم کنیم؛ از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه 96 روز می‌گذرد و این تجاوزات به صورت سیستماتیک انجام می‌شود و اغلب قربانیان زنان و کودکان بوده و شاهد فاجعه انسانی بی‌سابقه هستیم.



نماینده پارلمان کویت ادامه داد: غزه به طور کامل در حال نابودی است و هیچ‌کس از اقدامات رژیم صهیونیستی جلوگیری نمی‌کند و اقدامات رژیم در نوار غزه و قدس اشغالی به صورت روزانه ادامه دارد.



وی با یادآوری اینکه وظیفه ما پارلمان‌های اسلامی این است که از همه ابزارها برای پایان دادن به کشتار دسته جمعی استفاده کنیم، گفت: از کوچاندن مردم مظلوم فلسطین از نوارغزه باید جلوگیری کرد و سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند و علیه رژیم در دادگاه‌های بین‌الملی اقامه دعوا کرد و در این رابطه کشورهای مسلمان باید با هم هماهنگ و همراه باشند و از عادی‌سازی روابط با رژیم خودداری و روابط خود را قطع و سفارتخانه‌های خودشان را در اسرائیل تعطیل کنند.



نماینده پارلمان کویت یادآور شد: ضروری است دولت‌های اسلامی صندوقی برای آبادانی غزه تشکیل دهند؛ آرمان فلسطین در رأس و اولویت سیاست خارجی کویت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 374439
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار