خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 09:54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه مجالس برای قدس در استانبول؛

سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بایستی در دادگاه‌های بین‌المللی با شدیدترین وجه، محاکمه شوند

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در پنجمین کنفرانس سالانه مجالس برای قدس که در استانبول ترکیه، گفت: سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بایستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه، محاکمه شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد مهدی زاهدی  رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در پنجمین کنفرانس سالانه مجالس برای قدس که در استانبول ترکیه برگزار می شود، حضور یافته و  در این کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی وی به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر کورتولموش، رئیس محترم مجلس ملی کبیر ترکیه

روسای محترم مجالس شرکت کننده

نمایندگان محترم

خانم ها و آقایان،

بسیار خرسندم که در این نشست مهم پارلمانی برای موضوع مهم و اساسی فلسطین، به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی ایران و نائب رئیس کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی شرکت می کنم. از تلاش های مجلس ملی کبیر ترکیه و سخنان جناب آقای اردوغان رئیس جمهور محترم ترکیه در جلسه افتتاحیه این نشست قدردانی  می نمایم.

همان طور که کاملاً آگاه و مطلع هستید، فلسطین  اکنون به صحنه ارتکاب انواع جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور تبدیل شده و علی رغم گذشت قریب به ۷ ماه بحران در غزه ، نه تنها این بحران حل نشده بلکه حامیان رژیم صهیونیستی با توسل به مکانیسم های غیر عادلانه از جمله حق وتو، تمامی تمهیدات و تلاشهای بین المللی برای توقف نسل­‌کشی تمام عیار در غزه  را به شکست کشانده اند. این اقدامات وقیحانه، موج جدیدی از بیداری را در  جهان ایجاد کرد که آثارش را امروز در  اعتراضات خیابانی اروپا و در دانشگاه های مختلف آمریکا می بینیم. من به عنوان یک فرد دانشگاهی اعلام می کنم که اقدامات ضد بشری پلیس آمریکا در دانشگاه‍‌ها و سکوت معنادار دول اروپایی و حمایت و همراهی گستاخانه برخی  از آنها از  رژیم کودک کش صهیونیستی را با چه شاخص حقوق بشری تحلیل کنیم.

مدعیان پر زرق و برق حقوق بشر و دموکراسی  و حامیان ارزش‌های بین المللی که صدایشان چندین قرن، گوش جهانیان را کر کرده است ۷ ماه است که  چشم خود را بر نسل کشی  و قتل عام علنی فلسطینیان  بسته اند. چگونه می توانند به افکار عمومی خود و جهان پاسخ دهند.  این شکاف عمیق بین خواست و اراده شهروندان و دولتهای غربی در موضوع غزه، یک رسوایی بزرگ بنیادهای فکری حقوق بشر و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته است و قطعا، موج بیداری مردم غرب، شکست سراب حقوق بشری آن را سرعت خواهد بخشید.

خانم‌­ها و آقایان،

جمهوری اسلامی ایران، صلح و ثبات منطقه پیرامونی را لازمه امنیت ملی خود می داند و برای اعاده و حفظ صلح و ثبات از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد. پاسخ مشروع، متناسب، منطقی و قانونی اخیر جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، در این راستا ارزیابی می گردد. این اقدام، بغض نهفته چندین دهه ملتهای آزاده جهان و مردم فلسطین  بود.

همکاران گرامی،

در فضای آشفته کنونی، زمان آن رسیده است که با ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی از کنش های گفتاری گذر کرده و اقدام عملی و واقعی در حمایت از غزه انجام دهیم. در غیر این صورت، گرفتار چرخه معیوبی می شویم که الان سازمان ملل، شورای امنیت و سایر سازمانهای بین المللی در حمایت از مردم غزه و حقوق حقه فلسطینیان دچار شده اند.

اولا، سران جنایتکار رژیم صهیونیستی که روی همه جنایتکاران جنگی را در تاریخ رو سفید کرده اند  و در انظار عمومی مردم جهان محکوم شده اند  بایستی در دادگا های بین المللی با شدیدترین وجه، محاکمه شوند. قطعا در روز قیامت و در پیشگاه الهی نیز محکوم خواهند شد.

دوم، قطع به یقین، توقف فعالیت‌ها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها و اقدام عملی تاثیرگذار در شرایط کنونی است. این یک مسئولیت تاریخی و تعهد بزرگ در مقابل بزرگترین تراژدی انسانی و نسل کشی آشکار است.

﴿ إنّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ اسْتقاموا فلا خوْفٌ علیْهمْ ولا همْ یحْزنون

انشاالله، پاداش چنین استقامتی از سوی خداوند متعال، پیروزی ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف خواهد بود.

زنده باد فلسطین

 زنده باد غزه

 

پایان پیام

  • کد خبر : 377717
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار