خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/12 - 14:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

سازمان ملل مطالبه‌گر تحقق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان ملل درصدد تحقق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط کشورهای برجامی باشد زیرا این مطالبه بین المللی است.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت مطالبه گری سازمان ملل در راستای تحقق قطعنامه 2231 شورای امنیت از سوی کشورهای برجامی، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک در سازمان ملل مصوب شد و بر اساس آن باید تحریم های هسته ای کشورمان لغو شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اکنون با توجه به فرصت سوزی هایی که از طرف اروپا و همچنین ایالات متحده رخ داده، سازمان ملل باید به عنوان کنشگر و مطالبه گر جدی در عرصه بین الملل، کشورهای برجامی را نسبت به تعهداتشان پاسخگو کند.



وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهایی مانند روسیه و چین به عنوان اعضای سازمان ملل خواستار اجرای برجام از سوی آمریکا هستند، ادامه داد: سازمان ملل متحد نیز باید چنین نقشی را ایفا کند تا جمهوری اسلامی ایران نیز به منافع خودش دست یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین کمیسیون های حقوق بشر و حقوق بین الملل سازمان ملل متحد نیز می توانند درصدد اجرای مفاد برنامه جامع اقدام مشترک باشند زیرا این توافقنامه بین المللی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی اکنون نیاز به میانجی گری سازمان ملل متحد در مواجه با برجام نیست، بلکه این سازمان باید به وظیفه ذاتی خودش در راستای احقاق حقوق اعضای این مجموعه اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 313094
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار