خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/22 - 18:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی در دیدار با نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران:

زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران و اکوادور مهیا است

نایب رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و اکوادور در دیدار با همتای اکوادوری خود، گفت: زمینه‌های توسعه روابط ایران و اکوادور در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و همچنین کشاورزی مهیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اکوادور  شامگاه یکشنبه (21 آذرماه) به ریاست دکتر اصغر سلیمی وارد اکوادور شد و در بدو ورود به این کشور مورد استقبال رسمی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و سفیر کشورمان در کیتو، قرار گرفت.



اصغر سلیمی ضمن تشکر از هیات استقبال کننده گفت:‌ «هدف اصلی از تبادل هیئت ها به ویژه در قالب گروه های دوستی پارلمانی، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی و ارتقای سطح کیفی و کمی مناسبات دو کشور است». وی در این راستا خاطر نشان کرد: «مجلس شورای اسلامی در صدد افزایش مراودات پارلمانی فی‌مابین است و از تقویت همکاری با نمایندگان پارلمان اکوادور استقبال می‌کند».



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های دو کشور، خاطر نشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران و اکوادور ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط در زمینه های تجاری، اقتصادی و کشاورزی دارند و ضرورت دارد از آنها به طور شایسته‌ای بهره برداری شود.



در ادامه این نشست، اکنر رکالده نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران با  ابراز خرسندی از سفر هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به کیتو گفت: «ارتقاء روابط دوستانه و هموار نمودن زمینه گسترش و توسعه مناسبات پارلمانی، تجاری و سرمایه گذاری دو کشور اهمیت فراوانی دارد و مجلس ملی اکوادور از ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.



شایان ذکر است در این سفر، سید احسان قاضی زاده هاشمی و حسین خسروی دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور، اصغر سلیمی را همراهی می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 353713
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم