خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

ریاض با حسن نیت به مذاکرات با تهران بیاندیشد/ آمادگی برای حل مسائل اختلافی وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مسائل اختلافی که وزیر امور خارجه عربستان سعودی از آن یاد می کند، موضوعاتی است که خودشان به وجود آوردند و هیچگاه از سوی کشورمان ایجاد نشده است.

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ابراز امیدواری وزیر امور خارجه عربستان سعودی در راستای حل مسائل اختلافی در جریان مذاکراه با کشورمان، گفت: ایران اسلامی همواره موضع گیری های عقلانی و منطقی نسبت به موضوعات داشته لذا هیچگاه از گفتگو برای حل مسائل هراس ندارد.



نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تعامل و سطح روابط، راهبرد ایران در مذاکره با همسایگان است، اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد مسائل اختلافی که وزیر امور خارجه عربستان سعودی از آن یاد می کند، موضوعاتی است که خودشان به وجود آوردند و هیچگاه از سوی کشورمان ایجاد نشده است.



وی ادامه داد: بدون شک اگر ریاض با حسن نیت به روند مذاکرات بیاندیشد، دغدغه های فی مابین دو کشور برطرف و حل خواهد شد زیرا این آمادگی از سوی ایران اسلامی وجود دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع برخی از مسائل برای کشورها به دغدغه مطرح می شود که برای کشور دیگری یک ضرورت است و نیاز با روشن گری در خصوص آنها وجود دارد از این رو با توجه به مذاکرات انجام شده میان عربستان و ایران، می توان منتظر آینده خوبی در برای دو کشور بود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا باید یادآور شد برگزاری نشست بغداد توانست کمک خوبی به پیشرفت مذاکرات کند و این جریان ادامه خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 328486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار