خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/12 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

رژیم صهیونیستی متوجه شده که ایران قدرت بلامنازع منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با روی کارآمدن جو بایدن، عملا آمریکایی ها پذیرفتند که سیاست ترامپ در مقابل ایران شکست خورده و فشار حداکثری به نتیجه ای نرسیده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار برنامه ریزی نشده رئیس سازمان موساد با رئیس جمهور آمریکا درباره اهداف این جلسه گفت: رژیم صیونیستی در دوران ریاست جمهوری ترامپ تمام تلاش خود را برای عدم شکل گیری هرگونه توافقی بین ایران و ایالات متحده به منظور احیای برجام انجام داد تا جمهوری اسلامی را منزوی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسرائیل تلاش داشت تا از طریق عدم احیا برجام، برنامه اتمی و رشد اقتصادی ایران را متوقف کند تا کشورمان در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرد.



وی افزود: با روی کارآمدن جو بایدن، عملا آمریکایی ها پذیرفتند که سیاست ترامپ در مقابل ایران شکست خورده و فشار حداکثری به نتیجه ای نرسیده است.



رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: ایالات متحده متوجه شد که ایران علیرغم تحریم ها توانسته برنامه هسته ای خود را مانند گذشته پیگیری کند به طوری که امروز قادر به افزایش غنی سازی اورانیوم است و تاب آوری اقتصادی کشورمان نیز افزایش پیدا کرده است.



وی ابراز کرد: اکنون که آن ها با ایران وارد گفت و گو شدند؛اخبار،شواهد و قرائن بیانگر احیای برجام و برداشته شدن تحریم ها است به همین دلیل سرویس های اطلاعاتی به دست و پا افتادند که نمونه بارز آن اقدامات خرابکارانه در نطنز و تهدیدات است.   



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکایی ها نگرانند که اسرائیلی ها خودشان را وارد چالش نظامی با ایران کنند و آسیب اساسی ببیند به همین دلیل آرام آرام رژیم صهیونیستی را با واقعیت های تلخ منطقه آشنا می کند تا بدانند که جمهوری اسلامی قدرتی بلا منازع است.



وی ادامه داد: آمریکایی ها پی بردند که اسرائیل درک درستی از قدرت ایران و شرایطش در منطقه ندارد برای همین در تلاش برای آگاهی بخشی به آن ها هستند.



رحیمی جهان آبادی عنوان کرد: در وهله دوم به نظر می رسد آمریکا و اسرائیل در خلال مذاکرات رفتار های ایذایی انجام دهند تا ایران در بحث مذاکرات راحت تر امتیاز بدهد اگر چه ممکن است که موضوعات دیگری نیز مطرح باشد./



خبرنگار: محمود اکبری کیا



پایان پیام

  • کد خبر : 318442
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار