خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/25 - 10:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقازاده دافساری:

رفتار کاخ سفید در مواجهه با جنگ یمن منافق‌گونه است/ آمریکا به دنبال دلارهای نفتی ائتلاف عربی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها نقش منافق گونه ای را در مواجه با جنگ یمن ایفا می کنند تا دلارهای نفتی بیشتری بدست بیاورند.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به نقض حقوق بشر توسط ائتلاف عربی در یمن و طرفداری ایالات متحده از متجاوزان سعودی، گفت: ریاض با همراهی و همکاری کاخ سفید دست به جنایت علیه مردم یمن زده است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با روی کار آمدن ترامپ، ایالات متحده تلاش کرد با حمایت همه جانبه از سعودی ها، دلارهای نفتی بیشتری را بدست بیاورد.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تسلیحات متعددی را در اختیار ائتلاف عربی قرار دادند، ادامه داد: بر این اساس امروزه شاهد رخداد ننگین جنایت علیه بشریت در یمن هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکایی ها نقش منافق گونه ای را در مواجهه با موضوع یمن ایفا می کنند، افزود: کاخ سفید از طرفی ائتلاف عربی را به سلاح های کشتار جمعی تجهیز می کند تا مردم یمن را به خاک و خون بکشند و از طرفی دیگر از یمنی ها می خواهد با گفتگوهای سیاسی و اهتمام به دیپلماسی، در جهت پایان دادن به جنگ گام بردارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اقدام اخیر ایالات متحده به نوعی انداختن توپ در زمین یمنی ها است اما در این اقدام موفق نخواهند شد زیرا همه افکار عمومی دنیا می داند عربستان و ائتلاف عربی متجاوز جنگ یمن هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 316104
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار