خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

راهکار برون رفت از بحران یمن در گرو خروج بیگانگان و متجاوزان از این سرزمین است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سعودی ها و نظام سلطه باید به اقدامات بی رحمانه و ناقض حقوق بشری خود در یمن پایان دهند و چشم طمع خودشان را از این کشور بر دارند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دعوت سازمان ملل از طرف‌های یمنی برای مذاکره با تاکید بر لزوم حمایت شورای امنیت، گفت: امروزه همه کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند مشکلات یمن باید توسط گروه ها و جریان های یمنی حل شود.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمان آن فرارسیده تا نظام سلطه دست خودش را از سرزمین یمن کوتاه کند، اظهار کرد: همچنین سعودی ها نیز به عنوان هم پیاله غربی ها باید به اقدامات بی رحمانه و ناقض حقوق بشری خود پایان دهند و چشم طمع خودشان را از این کشور بر دارند.



وی با تاکید بر اینکه گروه های یمنی می توانند با رویکرد تعاملی و درونی مشکلات خودشان را حل کنند و نیازی به دخالت بیگانگان نیست، ادامه داد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده راه حل برون رفت از بحران و فاجعه یمن، برگزاری گفتمان داخلی برای دستیابی به وحدت پایدار است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که امروز گروه های مبارز یمنی در اوج اقتدار دفاعی و تهاجمی هستند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: از این رو اگر مسیر کنونی طی سال های طولانی ادامه یابد، بدون شک گروه های مجاهد و مبارز یمنی پیروز میدان خواهند بود اما برای کاهش آلام مردم این کشور باید زمینه سازی پایان دادن به تجاوزگری تسریع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 335675
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار