خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 12:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
با حضور فعالان حوزه سلامت در عرصه بین‌الملل؛

راهکارهای بکارگیری دیپلماسی سلامت برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در غزه بررسی شد

راهکارهای بکارگیری دیپلماسی سلامت به منظور رویارویی با جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها در سطح بین‌المللی در نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (شنبه 26 خردادماه) با حضور داوودآبادی رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و همچنین جمعی از فعالان حوزه سلامت در عرصه بین‌الملل و مسئولان بهداشت و درمان به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

علی اکبر داوودآبادی در این نشست با تاکید بر اینکه امروزه شاهد جنایت علیه بشریت هستیم و این امر از سوی صهیونیست های غاصب رخ می دهد، گفت: تمامی حملات صورت گرفته سازمان یافته بوده و علیه غیرنظامیان انجام شده که این امر بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی و بشری است.

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: در واقع شاهد جنایات جنگی، جنایت تجاوز مبتنی بر اعمال تروریستی هستیم و این مهم در حالیست که متاسفانه مجامع بین‌المللی سکوت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت بیمارستان‌های غزه تحت حملات هوایی قرار گرفته اند و کادر درمان و حتی انسان‌های بی پناه از جمله کودکان و زنان نیز از این حملات در امان نمانده اند، ادامه داد: به عبارتی صهیونیست‌ها سیاست نسل‌کشی در فلسطین اشغالی را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

داوودآبادی در این راستا، افزود: کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین طی چند ماه گذشته بارها بر موضوع اهمیت دیپلماسی سلامت و بکارگیری این مولفه برای رویارویی با صهیونیست ها در سطح بین‌المللی تاکید داشته است.

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: در واقع اکنون نیاز به همراهی پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشورهای مختلف به منظور ثبت شکایت در دادگاه‌های بین‌المللی نسبت به جنایت های جنگی رخ داده در غزه است.

وی با بیان اینکه امروزه دانشجویان عدالتخواه در کشورهای مختلف با هر ابزاری در عرصه حاضر شده و اعتراض خود را نسبت به اقدامات ضدبشری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ابراز می کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس جامعه پزشکی دنیا نیز باید با توجه به تعهدات و قسم نامه پزشکی خود خیلی جدی تر وارد عرصه شوند زیرا حضور نخبگان می تواند به همراهی بیشتر مردم در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس کمک شایانی کند.

یادآور می شود؛ مدیران حوزه بهداشت و درمان و فعال در عرصه بین‌الملل نیز در این نشست تبیینی به بیان نظرات خود در خصوص ظرفیت‌های جامعه پزشکی در دنیا و همچنین آثار مثبت اقدامات آنها نسبت به جنایات صهیونیست ها پرداختند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379556
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار