خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز همگرایی کشورهای متحد علیه تحریم آمریکا باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مجالس کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا می توانند از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای تشکیل باشگاه یا اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم کمک کنند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیشنهاد معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم، گفت: آمریکایی ها با اجرای سیاست های تحریمی و تهدید علیه برخی کشورها که دنباله رو آنها نیستند، در تلاش هستند خود را محور تحولات دنیا معرفی کنند.



 نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای متعددی خواهان همگرایی برای مقابله با سیاست های آمریکایی ها هستند، اظهار کرد: در واقع افکار عمومی دنیا متوجه زیاده خواهی های ایالات متحده شده است لذا کاخ سفید دیگر نمی تواند با قلدری علیه کشورها اقدام کند.



وی با بیان اینکه ایجاد هم افزایی در میان کشورهای آسیب دیده از تحریم های ظالمانه آمریکایی ها نیاز به افزایش سطح دیپلماسی میان این کشورها دارد، ادامه داد: این مهم در حالیست که مجالس این کشورها نیز می توانند از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای تشکیل باشگاه یا اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم کمک کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد دیگر زمان یکجانبه گرایی ایالات متحده به سر رسیده و امروزه مشاهده می شود مردم کشورهایی مانند عراق خواهان خروج نظامیان آمریکایی از سرزمین های خود هستند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای تحریمی مانند ایران مزیت های رقابتی و اقتصادی زیادی دارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس چنین کشورهایی می توانند با تبیین توافق های راهبردی نیازهای بازارهای داخلی خود را برطرف کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335728
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار