خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/21 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی:

دیپلماسی پارلمانی در سالهای اخیر پررنگتر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: دیپلماسی در سالهای اخیر پررنگتر شده و به عنوان مکمل فعالیت های دیپلماتیک دولت ها تبدیل شده است.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  با اشاره برگزاری کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی مجمع مجالس آسیایی به میزبانی کشورمان و دیدارهای حاشیه این اجلاس اظهار داشت: دیپلماسی پارلمانی به عنوان یکی از انواع دیپلماسی در سالهای اخیر جنبه پررنگی گرفته و به عنوان مکمل فعالیت های دیپلماتیک دولت ها تبدیل شده است.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به امر دیپلماسی پارلمانی داشته و از این فرصت همواره برای تبیین نظرات مجلس و تقویت مواضع مشترک استقبال کرده و یکی از مجامعی که مجلس کشورمان در آن نقش است چرا که ما میزبان مقرر دائمی این مجمع هستیم.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت  ملی تصریح کرد: 54 کشور از آسیا عضو این مجمع هستند و در هیمن چارچوب اجلاسیه اخیر در تهران برای بررسی دستور کار مشخص شده در سطح بالا و با مشارکت بی سابقه ای برگزار شد.



وی بابیان اینکه قرن حاضر را قرن آسیا می دانند گفت: تقویت همگرایی در آسیا منافع جمعی کشورهای منطقه را به همراه خواهد داشت و کشورها در این قاره کهن می توانند با توجه به ظرفیت های بالای موجود طبیعی و فرهنگی رویکرد غربی را اصلاح کند لذا مجلس شورای اسلامی با توجه به این توان نگاه ویژه ای به تعاملات پارلمانی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364812
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار