خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/28 - 19:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار کمیته خلع سلاح مجلس بوندستاگ آلمان با حسین امیری خامکانی

ماتیاس هون رییس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس بوندستاگ آلمان که در راس هیاتی پارلمانی به تهران سفر کرده است با حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ماتیاس هون رییس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس بوندستاگ آلمان که در راس هیاتی پارلمانی به تهران سفر کرده است ظهر امروز سه­شنبه (28/03/98) با حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



امیری خامکانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشنیه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و آلمان از روابط دوستانه­ی طولانی بهره­مند هستند که زمینه­های لازم برای توسعه همکاری­های فیمابین را برای دولتمردان دو کشور مهیا کرده است. وی در همین راستا از توسعه همکاری­های پارلمانی ایران و آلمان نیز استقبال کرد.



رییس گروه دوستی پارلمانی آلمان و ایران در ادامه این دیدار با اشاره به گفتگوهای ایران و اروپا در خصوص برجام گفت: مدت زیادی از خروج آمریکا از برجام گذشته و علیرغم گفتگوهای ایران با کشورهای اروپایی طرف برجام، هنوز اقدام عملی خاصی برای بهره­مندی مردم ایران از مزایای برجام برداشته نشده است لذا توقع ما از دولت و پارلمان آلمان این است که در فرصت باقیمانده، تلاش بیشتری برای عملیاتی کردن تعهدات طرف­های اروپایی برجام داشته باشند.



امیری خامکانی در پایان با اشاره به عدم موفقیت سیاست­های مربوط به خلع سلاح­های هسته­ای و کشتار جمعی افزود: امروزه کشورهایی که خود مسلح به کلاهک­های هسته­ای و تولید کننده سلاح­های کشتار جمعی هستند متولی کنترل و نظارت بر خلع سلاح جهانی هستند و این تناقض موجب شده است که این سیاست­ها موفقیت چندانی نداشته باشند. وی در همین راستا از فروش سلاح توسط آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به عربستان انتقاد کرد و گفت: این کشورها، خاورمیانه را تبدیل به انبار سلاح­های خود کرده­اند و این سیاست موجب ناامنی و کشتار مردم بی­گناه در کشورهای مختلف منطقه شده است.



ماتیاس هون رییس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس بوندستاگ آلمان نیز در این دیدار با اشاره به استقبال آلمان از گفتگوهای نمایندگان دو کشور گفت: برای ما مهم است گفتگوهای مستمر میان نمایندگان مجالس و سیاستمداران دو کشور در جریان باشد چون معتقدیم مذاکره می­تواند به درک بیشتر طرفین کمک کند.



وی افزود: ما بعنوان آلمان و اتحادیه اروپا از حفظ برجام حمایت می­کنیم و معتقدیم حفظ این سند موجب رسیدن همه طرفین به منافع خود خواهد شد و تاثیر بسزایی در ثبات و امنیت بین­المللی خواهد داشت.



ماتیاس هون همچنین گفت: طرف­های اروپایی تمام تلاش خود را بکار گرفته­اند که تعهدات خود را اجرایی نمایند لذا انتظار ما از ایران هم این است برای تداوم اجرای این سند همچنان به اجرای تعهدات خود ادامه دهد.



رییس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس بوندستاگ آلمان افزود: گفتگو برای حفظ برجام و اجرایی شدن ساز و کار اینستکس بسیار مهم است لذا ما بعنوان نماینده بوندستاگ بر اهمیت مذاکرات طرفین تاکید داریم.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282829
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار