خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/12 - 19:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار معاون مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه هلند با جمالی نوبندگانی

مارک زلنراس، معاون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه هلند؛ سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ با جمالی نوبندگانی، نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مارک زلنراس، معاون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه هلند؛ سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ با جمالی نوبندگانی، نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



جمالی نوبندگانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط بین دو کشور ابراز امیدواری نمود افزایش ارتباطات سیاسی و پارلمانی منجر به ارتقای تعاملات و تبادلات دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و هلند شود.



نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با تقدیر از مواضع مثبت هلند بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و نپذیرفتن شرکت در ائتلاف نظامی آمریکا در تنگه هرمز، گفت: با توجه به مهم شمردن برجام توسط اروپایی ها انتظار می‌رفت آنها مقتدرانه تر وارد عمل شوند و به تعهدات خود پایبند باشند. وی در ادامه افزود: طبق مفاد برجام کاهش تعهدات برجامی حق جمهوری اسلامی ایران می باشد.



نماینده مردم فسا در مجلس با محکوم کردن فعالیت منافقین در اروپا به ویژه در کشور هلند، ابراز امیدواری نمود عوامل مخرب روابط خوب دو کشور با تدابیر هوشمندانه کشورهای اروپایی برطرف شود.



جمالی نوبندگانی در پایان ضمن انتقاد از برخوردهای دوگانه نسبت به ایران در مساله حقوق بشر و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، گفت: کشورهایی که فاقد نظام انتخاباتی هستند و قبیله‌ای اداره می‌شوند مورد حمایت مجامع اروپایی و بین‌المللی قرار می‌گیرند در حالی که جمهوری اسلامی ایران با وجود انتخابات آزاد و حق رای زنان، آزادی اقلیت های مذهبی و مطبوعات به نقض حقوق بشر متهم می‌شود.



مارک زلنراس معاون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه هلند نیز در این دیدار بر لزوم تقویت رایزنی و گفتگوها میان مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.



مارک زلنراس ضمن انتقال مراتب تاسف مقامات کشورش از اقدامات ترامپ در خصوص برجام افزود: دولت هلند موافق سیاست فشار حداکثری آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران نیست بنابراین تلاش می‌کنیم تا سیستم اینستکس را جهت انتفاع اقتصادی ایران از برجام فعال نماییم. وی در ادامه خواستار پایبندی همه طرف های برجام به تعهدات خود شد و این توافق را تا زمانی مناسب خواند که همه طرف‌های درگیر به آن عمل نمایند.



معاون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه هلند در پایان نگرانی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات سازمان منافقین در کشورش را قابل توجه و بجا دانست.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 287721
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار