خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/18 - 08:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی APA صورت گرفت؛

دیدار فاطمه ذوالقدر با نماینده حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق

فاطمه ذوالقدر، رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با هیمن هورامی نماینده حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس هیإت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی APA  با هیمن هورامی نماینده حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.



 ذوالقدر در ابتدای این دیدار، با اشاره روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق افزود: ثبات و آرامش اقلیم کردستان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و ما به دنبال تقویت و روابط دوستانه و نزدیک با اقلیم کردستان هستیم.



وی در این راستا به فعال بودن دو کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه عراق اشاره کرد.











دیدار فاطمه ذوالقدر با نماینده حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق


 



در این دیدار هاجر چنارانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و تصریح کرد: پایداری سیاسی در عراق، زمانی ایجاد می شود که گروه‌ها و احزاب این کشور باهم متحد شوند.



در این دیدار که نوری، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و همتای وی، آقای سیروان عبدالله دبیرکل و نماینده کرد مجلس عراق حضور داشتند، نوری با اشاره به رشادت‌های شیرزنان و شیرمردان کرد، در مبارزه با داعش، گفت: شکست داعش کار بزرگی بود که با ایستادگی و رشادت مردم عراق محقق شد.











دیدار فاطمه ذوالقدر با نماینده حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق


 



آقای هورامی نیز با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با بیان پیشنیه روابط همکاریهای مشترک فی مابین، ایجاد فرصت های لازم برای تقویت روابط دوجانبه به ویژه مناسبات پارلمانی و تبادل تجربیات دو طرف را خواستار شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287983
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار