خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/27 - 15:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ظهر امروز صورت گرفت

دیدار سفیر پرتغال در تهران با سیاووشی

سفیر پرتغال در تهران با سیاووشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ژوائو ژوزه کورته رئال سفیر پرتغال در تهران سه شنبه 27 آبان 97 با طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



سیاوشی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مهد تمدن فرهنگیست و در این زمینه می تواند همکاری گسترده ای با سایر کشورها از جمله پرتغال داشته باشد.»



وی در ادامه با اشاره به امضای توافق نامه همکاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۶، خواستار توسعه و تقویت روابط در زمینه های مختلف به ویژه همکاری در امور زنان و حوزه های ورزشی شد و استفاده از تجربیات طرف پرتغالی در رابطه با برپایی کارگاههای آموزشی و کارآفرینی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برقراری کرسی های آموزش زبان در دانشگاه های دو کشور را مهم دانست و گفت: از گسترش همکاری دو کشور در زمینه های تاریخی و ادبیات حمایت می کند.» .



وی در پایان ضمن ابراز تشکر از مواضع مثبت سفیر پرتغال در تهران در مورد گسترش روابط فرهنگی فی مابین، آمادگی خود را برای تسهیل روند اجرای برنامه های موردنظر بویژه فرهنگی اعلام داشت..



ژوائو ژوزه کورته رئال سفیر پرتغال در تهران روابط پارلمانهای دو کشور را بسیار مثبت و رو به رشد خواند و آن را دارای اهمیت ویژه در بافت سیاسی روابط دو کشور دانست.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشریح برنامه های فرهنگی سفارت در سال ۲۰۱۹ خواستار حمایت و پشتیبانی از طرحها و برنامه های مورد نظر و اجرای آن شد.



سفیر پرتغال در تهران همچنین بر اهمیت ایجاد کرسی های یادگیری زبان پرتغالی در دانشگاه های ایران تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 266875
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار