خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/26 - 20:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا- ایران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و غنا

عبدالعزیز مونیرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا- ایران با حسین امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- غنا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، عبدالعزیز مونیرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا - ایران امروز (شنبه، ۲۶ مردادماه) با حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - غنا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



امیری خامکانی در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی نمودن سفر اعضا گروه دوستی پارلمانی کشورمان به غنا، گفت: جمهوری اسلامی ایران و غنا دارای ظرفیت‌های بالایی برای ارتقای سطح روابط در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، پتروشیمی، برق و انرژی، سدسازی و بهداشت و درمان می باشند که باید با برنامه ریزی دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در جهت توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه فعال‌تر عمل نماید.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه مواضع مشترک دو کشور در موضوعات مختلف در مجامع و سازمان های بین المللی را قابل تقدیر دانست. 



امیری خامکانی با اشاره به نقض توافق بین المللی برجام از سوی آمریکا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: علیرغم تحریم‌ها، مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور روند رو به رشدی داشته است.



وی در همین بخش افزود: رفع موانع همکاری های بانکی و تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند به ارتقای هر چه بیشتر سطح مراودات فیمابین منجر گردد.



لازم به ذکر است آقایان اکبری و نیکزادی پناه نمایندگان مردم شیراز و بم و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران نیز در این دیدار حضور داشته و به بیان نظرات خود پرداختند.



عبدالعزیز مونیرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا - جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، فرا رسیدن عید قربان را از طرف دولت و پارلمان کشورش را تبریک گفت و بر لزوم تداوم رایزنی و گفتگو میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی تاکید کرد.



وی در ادامه بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی تاکید کرد و افزود: غنا دارای ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه کشت فراسرزمینی است و دولت غنا تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران در این قسمت در نظر گرفته است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا و ایران با اشاره به سیاست دولت پارلمان غنا برای برقراری صلح و ثبات در منطقه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام حمایت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286625
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار