خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/17 - 13:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار ذوالقدر با رئیس هیئت پارلمانی هند

سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی APA، با آقای بارتروهازی ماهتاب رئیس هیئت پارلمانی هند، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی APA، با آقای بارتروهازی ماهتاب رئیس هیئت پارلمانی هند، دیدار و گفتگو کرد. 



خانم ذوالقدر در ابتدای این دیدار، با اشاره به روابط کهن تاریخی - فرهنگی بین دوکشور، تصریح کرد؛ هند به عنوان کشوری قدرتمند در آسیا، نقش مهمی در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفاء می نماید و دو کشور می توانتد در سطح روابط اقتصادی، همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشند. 



وی، با اشاره به حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران از دبیرخانه APA در طول ١١ سال گذشته، از مواضع اصولی هند در خصوص حمایت از دبیرخانه APA قدردانی و تشکر کرد. 



 











دیدار خانم ذوالقدر با بارتروهازی ماهتاب رئیس هیئت پارلمانی هند


 



خانم چنارانی نیز در این دیدار، با تاکید بر اهمیت روابط تجاری، رونق بازارهای تولید و صنایع دستی و  همچنین جلوگیری از خام فروشی را حائز اهمیت خواند و تصریح  کرد: باتوجه به بحران های منطقه ای، آنچه اهمیت فراوانی دارد، این است که دو کشور بتوانند روابط تجاری پایداری با یکدیگر  داشته باشند.



نماینده مجلس هند نیز در این دیدار، با اشاره به روابط خوب بین دولتها، ابراز امیدواری کرد، پارلمانهای دو کشور نیز در جهت تقویت روابط فیمابین تلاش نمایند.



وی با اشاره به تأسیس مجمع مجالس آسیایی (APA) توسط کشورمان، گفت: هند همواره از  ریاست جمهوری اسلامی ایران بر دبیرخانه APA  حمایت می کند و امیدواریم که براساس اصل همسایگی، بتوانیم شاهدتوسعه و تقویت روابط فیمابین باشیم. 



وی در بخش دیگری از سخنانش، تبادل بین هنرمندان دو کشور را عامل مهم توسعه صنعت گردشگری خواند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 287931
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار