خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/13 - 16:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار خداحافظی سفیر استرالیا در تهران با صادقی

ایان بیگز، سفیر استرالیا در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - استرالیا دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران در پایان دوره ماموریت خود در کشورمان ظهر امروز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - استرالیا، دیدار و گفتگو کرد.



صادقی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از مواضع مثبت دولت استرالیا نسبت به توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران با توافق برجام تصمیم تاریخی مهمی را برای توسعه روابط بین المللی خود اتخاذ کرد اما در ادامه راه با رئیس جمهور عهدشکن و غیرقابل پیشبینی آمریکا مواجه شد.



وی افزود: خوشبختانه استرالیا از ابتدای توافق برجام، موضع ثابتی داشته است که امیدواریم بتواند استقلال خود را خصوصاً با توجه به تنش های کنونی منطقه، حفظ نماید.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- استرالیا در ادامه با اشاره به اقدامات غیر متعارف آمریکا از جمله تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر امورخارجه کشورمان گفت:دولت، مردم و جناح های سیاسی به رغم اختلاف نظرهای سیاسی در بحثهای بینالمللی یک صدا هستند و همه ملت ایران با همه تنوع و سلایق در مقابل فشارهای خارجی مقاومت و ایستادگی کرده و از حقوق خود صرفنظر نخواهند کرد.



 وی در ادامه افزود: تحریم خلاف عرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دلیل آشکاری بر اثبات زورگویی آمریکا درسطح  جهان است و اقداماتی از این دست صلاحیت آمریکا برای استقرار سازمان ملل متحد در این کشور را زیرسوال برده است.



صادقی ضمن محکوم کردن این اقدام، ابراز امیدواری کرد دولت استرالیا نسبت به این موضوع. مواضع صریحی اتخاذ نماید.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا  در پایان ضمن قدردانی از تلاش های سفیر استرالیا در راستای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در دوره ماموریت خود گفت: امیدواریم با حضور سفیر جدید استرالیا در تهران، شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه فیمابین باشیم.



ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران نیز در این دیدار با اظهار تاسف از تصمیم یکجانبه آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام گفت: خوشحالیم که سیاست استرالیا همواره حمایت از توافق برجام بوده و علیرغم فشارهای بین المللی تعاملات دو کشور سیر صعودی داشته است.



وی همچنین با اشاره به اقدامات غیرمتعارف آمریکا از جمله تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش جدانشدنی از ساختار جمهوری اسلامی ایران است و حرکت مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این موضوع نشانه همبستگی موجود میان ساختارهای جمهوری اسلامی ایران نسبت  به اینگونه تصمیمات است.



ایان بیگز، سفیر استرالیا در تهران در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه و تحکیم روابط فیمابین دو کشور در زمینههای مختلف بویژه در عرصههای تجاری، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و جهانگردی باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 286039
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار