خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/31 - 15:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار  خداحافظی سفیر کره شمالی در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ کره شمالی

کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _کره شمالی دیدار و پیرامون همکاری‌های پارلمانی و  بین المللی گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ ملت، کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران در پایان دوره مأموریت خود در کشورمان  صبح امروز (یکشنبه، 31 شهریورماه) با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _کره شمالی دیدار و پیرامون همکاری‌های پارلمانی و  بین المللی گفت و گو کردند.



بروجردی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در جبهه ای واحد در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا قرار دارند گفت:" از نگاه ما آمریکای ترامپ طبل تو خالی است".



وی افزود:" آمریکا با حمایت همپیمانان خود در اروپا از جمله انگلیس و فرانسه و همچنین همکاری عربستان سعودی با تشکیل جبهه ای گسترده علیه ملت ضعیفی چون یمن مفتضحانه شکست خورده است به گونه ای که در یک عملیات، صادرات ۵۰ درصد از نفت عربستان متوقف می شود و این نشان دهنده ضعف این کاخ شیشه ای است".



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _کره شمالی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران  همواره گسترش صلح و امنیت پایدار در منطقه بوده، هست و خواهد بود گفت:" ما به هیچ عنوان از ایجاد جنگ و بحران در منطقه استقبال نمی کنیم ولی کشورهایی که فقط با این زبان آشنا هستند راه دیگری جز این نمیدانند که بتوان با آنها سخن گفت".



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آرایش سیاسی حاکم بر جهان کاملا تغییر یافته و آمریکا در انزوای مشهود قرار گرفته است خاطر نشان کرد:"  امروز آمریکا حتی نفوذ و حاکمیت خود را بر شورای امنیت سازمان ملل از دست داده است و به همین دلیل پیشنهادات متعدد آمریکا از جمله پیشنهادات این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت شکست می خورد".



وی افزود:" امیدواریم کره شمالی در کنار سیاست های مستقلانه و مقتدرانه خود در قبال آمریکا در عرصه تحولات اقتصادی نیز گام های بلندی بردارد".



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه داشتن مواضع مستقلانه و مقتدرانه هیچ منافاتی با تحولات مثبت اقتصادی ندارند، خاطرنشان کرد:" جمهوری اسلامی ایران با اقتدار  پهپاد آمریکا را منهدم می‌کند  و هم قراردادهای میلیاردی با چین و روسیه می بندد".



وی افزود :"علاقمندیم همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف با سرعت بیشتری  گسترش پیدا کند ".



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_ کره شمالی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کره شمالی در راستای توسعه و تعمیق روابط تهران_ پیونگ یانگ در دوره ماموریت وی نسبت به توسعه و تحکیم بیش از پیش این روابط با حضور سفیر جدید کره شمالی در تهران ابراز امیدواری کرد.



کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران نیز در این دیدار  با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور  جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی گفت:" دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با رهبر پیشین کره شمالی روابط دو جانبه گسترده‌ای را در عرصه های مختلف فیمابین دو کشور پایه گذاری کرد".



وی در ادامه با اظهار تاسف از تصمیم یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام گفت:" اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران پیروز واقعی این میدان خواهد بود و در این شرایط کره شمالی همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بویژه در  زمینه همکاری های بین المللی افزایش و سرعت خواهد داد".



سفیر کره شمالی  رایزنی های مستمری میان مقامات عالیرتبه را عامل مهمی در راستای توسعه و تحکیم روابط دو کشور دانست و در همین راستا از سفر جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به کره شمالی استقبال کرد.



کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران در پایان با اشاره به خاطرات خوب خود از ایران ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه و تحکیم روابط فیمابین دو کشور در عرصه‌های مختلف باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 288439
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار