خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/01 - 16:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
راستینه:

دولت جسد متعفن برجام را کنار بگذارد

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحریم مقامات ارشد آمریکا از جمله ترامپ آغازی است بر پایان نگاه به غرب و شروع امید به کشور و تکیه بر ظرفیت های درونی کشور است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ایران مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو را تحریم کرده است، گفت: جنایات متعدد ایالات متحده آمریکا معطوف به چند سال گذشته نمی شود، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از این پیروزی، جنایات ایالات متحده آمریکا نسبت به کشور و منطقه ما سیاهه بی شماری است که نشان می دهد آمریکا به هیچ عنوان برای منطقه و کشور منافعی را نخواسته و همواره به دنبال آسیب زدن به کشورهای مختلف دنیا است.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: متاسفانه این خصومت ها و خباثت ها در چهار سال گذشته با ریاست جمهوری ترامپ چهره آشکاری به خود گرفت و چهره کریه آنها که توسط دموکرات ها رتوش شده بود به صورت شفاف به نمایش گذاشته شد و خباثت های آمریکا در این سال ها به اوج خود رسید.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: علاوه براینکه انتظار می رفت دولت در این چهارسال اقدامات عاجل و محکمی در برابر زیادی خواهی ها و خباثت های دستگاه دیپلماسی آمریکا اتخاذ  می کرد، متاسفانه در این خصوص کوتاهی کرد شد همین حداقل اقدامی که روز گذشته انجام و برخی از مقامات ایالات متحده را تحریم کرد نشان می دهد دولت هم که روزی تمام آمال و آرزوهای خود را در نگاه به غرب می دید به این نتیجه رسیده است که در مقابل زبان زور، زبان زور به کار ببرد.



وی تاکید کرد: انتظار می رفت که دولت منطق مقابله با استکبار را براساس مبانی انقلاب اسلامی بیش از این و زودتر از این سرلوحه اقدامات خود قرار می داد، انتظار ما از رئیس جمهور این بود در طول سال های گذشته در برابر ظلم و جنایاتی که آمریکا بر علیه ملت ما انجام داد که اوج آن در ترور فرزندان این سرزمین شهید سلیمانی و شهید فخری زاده به نمایش گذاشته شد، واکنش نشان می داد اما متاسفانه شاهد انفعال دولت در برابر دستگاه دیپلماسی آمریکا بودیم.



راستینه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان کرد: امیدواریم تحریم مقامات ارشد آمریکا از جمله ترامپ آغازی باشد بر پایان نگاه به غرب و شروع امید به کشور و تکیه بر ظرفیت های درونی کشور تا بتوانیم در برابر زیادی خواهی نظام سلطه با تکیه بر جوانان نخبه کشور از چالش ها و مشکلات امروز عبور کنیم. البته برخورد جدی دولت با آمریکا این است که جسد متعفن برجام را کنار بگذارد، دیگر دلبسته به آن نباشد و براساس مصوبه اقدام راهبردی مجلس که به دنبال قدرت افزایی بین المللی است به مسئولیت خود در پایان دادن به تعهدات یک طرفه در برابر آمریکا به صورت جدی عمل کند.



عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی این مسئله را رصد خواهد کرد، طبیعتا بندهای مصوبه مذکور برای تحریم واقعی سیاسیون آمریکا توسط مجلس پیگیری می شود و دولت مکلف است بندهای آن را اجرایی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312539
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار