خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/29 - 19:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان آفریقای جنوبی:

دولت جدید آمریکا خسارات طرح‌های نابخردانه ترامپ برای فلسطینیان را جبران کند

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان آفریقای جنوبی خواستار تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط خودشان و بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بکی سایمون انکوسی عصر امروز (دوشنبه، 29 دی ماه) در نشست مجازی روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی  فلسطین گفت: آفریقای جنوبی از فلسطین حمایت می کند تا دولت مستقل فلسطینی برای ایجاد صلح تشکیل شود و اسرائیل نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل به مرزهای سال 1967 بازگردد.



عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان آفریقای جنوبی اظهار کرد: بر این باور هستیم که سرنوشت مردم فلسطین باید توسط خودشان و مطابق قوانین بین‌المللی تعیین شود و این حقی است که اسرائیل آن را از فلسطینیان محروم کرده است.



وی ادامه داد: مطابق نظر جمهوری اسلامی ایران اقدامات اسرائیلی‌ها را محکوم می‌کنیم زیرا رژیم صهیونیستی با شهرک‌ سازی‌ها مستمر حق مردم فلسطین را زیر پا گذاشته است.



سایمون انکوسی تصریح کرد: بدون شک محاصره 14 ساله غزه امری محکوم است از این رو پیشنهاد می شود نشستی با حضور بازیگران کلیدی برای حل مسئله فلسطین مطابق قوانین سال 1967 برگزار شود و در این میان الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل را امری محکوم می‌دانیم.



وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت جدید آمریکا باید خسارات طرح‌های نابخردانه ترامپ برای فلسطینیان را جبران کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312342
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار