خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/02 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

دولت بایدن به‌دنبال تشدید تحریم‌ها علیه یمن بعد از پایان جنگ نظامی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است تلاش آمریکا برای پایان جنگ نظامی علیه یمن از روی خیرخواهی نبوده و قصد دارند با شیوه خودشان این جنگ را ادامه دهند که همان تشدید تحریم‌ها است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تماس اخیر وزیر دفاع آمریکا با بن‌سلمان مبنی بر اهمیت پایان دادن به جنگ یمن، گفت: رویکرد دموکرات ها و جمهوری خواهان نسبت به جامعه جهانی دو روش متفاوت است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: دموکرات ها همواره بنیانگذار تحریم ها و جمهوری خواهان آغازگر جنگ ها بوده اند.



وی در ادامه به شعار انتخاباتی بایدن و تیم وی اشاره و بیان کرد: عدم حضور در منازعات بین المللی از شعارهای انتخاباتی کاندیدای دموکرات ها بود اما این به معنای عدم خصومت آنها نیست چرا که روش جایگزینی آنها برای اعمال فشار به کشورها تحریم است که کمتر از جنگ نیست.



حیدری در ادامه با بیان اینکه بایدن اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات از یمن و برخی منازعات منطقه ای خارج می شوند، عنوان کرد: آمریکایی ها با توجه به شعار انتخاباتی خود در حال خارج شدن از یمن هستند اما دورادور عربستان را حمایت و تقویت می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تناقض میان گفتار و رفتار آمریکایی ها اظهار کرد: باید پرسید اگر از جنگ نظامی خارج می شوید چرا تحریم می کنید؛ آن هم کشوری که ملت آن بعد از مردم فلسطین، مظلوم ترین بوده و از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی، غذایی و دفاعی محروم هستند و اعمال تحریم علیه آنها ظلم مضاعف خواهد بود.



وی در ادامه به همکاری علنی داعش با عربستان برای مقابله با حوثی ها اشاره و بیان کرد: حضور و نفوذ آمریکا در کشورهای منطقه باید بهانه قوی داشته باشد که ناامنی های به وجود آمده از سوی داعش یکی از این بهانه هاست که به همین دلیل چند سال در عراق و افغانستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حضور داشته اند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دموکرات ها به دنبال پایان جنگ فیزیکی و ادامه جنگ به صورت فشارهای تحریمی هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 314369
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار