خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/12 - 20:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دویست و ششمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی:

دوآرته پاچکو تا سال 2023 به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس انتخاب شد

اعضای اتحادیه بین المجالس ریاست اتحادیه بین المجالس را به دوآرته پاچکو نماینده پارلمان کشور پرتغال سپردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس جهانی امروز (دوشنبه 12 آبان) برگزار شد.



در این نشست احمد نادری رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس ایران به همراه مجتبی رضاخواه از اعضای IPU مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.



براساس برگزاری انتخابات محرمانه رئیس اتحادیه بین المجالس، دوآرته هاچکو نماینده پارلمان کشور پرتغال با 222 رأی ریاست را برعهده گرفت.



همچنین محمدصادق سنجرانی نماینده پارلمان کشور پاکستان 52 رأی، آکمال سعیدوف نماینده کشور ازبکستان با 67 رأی، سلما عطاالله جان سناتور مجلس سنای کانادا 53 رأی کسب کردند، بنابراین با اکثریت آرای مطلق و در انتخاباتی محرمانه ریاست اتحادیه بین المجالس در سال های 2020 تا 2023 برعهده پاچکو قرار گرفت.



پاچکو در ادامه اعلام نتایج انتخابات گفت: جای افتخار است که به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس انتخاب شدم . از کشورهای مختلف در قاره های مختلف برای اعتمادشان تشکر می کنم.



وی ادامه داد: از نامزدهای تصدی ریاست این اتحادیه به دلیل مسئولیت پذیری تشکر می کنم و یادآور می شوم همکاری های مهمی برای حل مسائل مختلف از جمله فقر، تغییر شرایط آب و هوا و مبارزه با تروریسم پیش روی داریم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ابتدای این جلسه رئیس کمیته مالی شورای بین المجالس گزارشی از نتایج مالی سال 2019 ارائه کرد و تاکید شد که این گزارش براساس بررسی های حسابرسی و ممیزی درست و شفاف بوده است.



در ادامه نیز دبیر کل IPU صورتحساب سال مالی 2019 را تصویب کرد و گزارشی از شرایط مالی اتحادیه بین المجالس جهانی در سال 2021 ارائه کرد.



مارتین چان گانگ تاکید داشت: بودجه ارائه شده برای سال 2021 ، IPU قوی است و سازمان ملل نسبت به تهیه چنین بودجه ای در شرایط دشوار و پیچیده دنیا غبطه می خورد.



در ادامه جلسه انتخابات کمیته اجرایی شورای بین المجالس انجام شد و نماینده پارلمان سوئیس و سنای اروگوئه برای این کمیته انتخاب شدند.



براساس این گزارش دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس فردا با سخنرانی رئیس جدید IPU برگزار می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 307509
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار