خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/22 - 10:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

دنیا به سمت چندقطبی شدن حرکت می‌کند/ اوراسیا فرصتی برای طرح دغدغه‌های مشترک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد اتحادیه اوراسیا ظرفیتی برای رفع نیازهای کشورهای عضو است و پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و غیره در این راستا کمک شایانی می کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت فعالیت کشورمان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: سیاست همکاری های منطقه ای همواره مورد تاکید سازمان ملل بوده و حتی تجربه های بین المللی نشان داده اتحادیه های منطقه ای به دلیل پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خیلی بهتر می توانند نیازهای کشورها را برطرف کنند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اتحادیه آ.سه.آن، اکو، شانگهای و اتحادیه اروپا و آفریقا نشان می دهد همکاری های منطقه ای سبب رشد کشورها می شود.



وی با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی چنیدن سازمان و اتحادیه منطقه ای مانند پیمان گوآم، اوراسیا و غیره شکل گرفت، ادامه داد: کشورهای عضو این اتحادیه مانند روسیه و ایران اثرگذاری زیادی بر تحولات سیاسی منطقه دارند و ظرفیت ها عظیم مختلف اقتصادی و امنیتی دارند، می توانند بخش مهمی از نیازهای کشورهای عضو را برطرف کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه کشورمان بعد از انقلاب اسلامی همواره بر همکاری های منطقه ای تاکید کرده است، افزود: به عنوان مثال ایران اسلامی در پیمان اکو نقش پررنگ ایفا می کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیمان اوراسیا از جمله پیمان هایی است که کشورهای عضو می توانند دغدغه های مشترک مانند رشد پدیده تروریست و خشونت در منطقه، سلطه آمریکا بر کشورها  و غیره را مطرح کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظام بین المللی به سمت چندقطبی شدن حرکت می کند و همکاری های منطقه ای مانند اوراسیا تامین کننده منافع کشورهای عضو است، می توان از این ظرفیت بهره خوبی برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 323031
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار