خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 11:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
شائق در کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین مطرح کرد؛

دریافت ۳۲ فیلم‌نامه با موضوع فلسطین/ بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‌ها در دستورکار کمیته هنر و تصویر

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین از دریافت ۳۲ فیلم‌نامه مرتبط با موضوع فلسطین خبر داد و گفت: ۹ فیلم‌نامه از سوی اعضای کمیته و متخصصان به عنوان آثار منتخب شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۶ دی ماه) با حضور اعضای کارگروه و جمعی از هنرمندان و تهیه‌کنندگان برگزار شد.



عشرت شائق در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ فیلم نامه به دست کمیته هنر و تصویر اقشار ویژه رسیده است، گفت: این آثار شامل ۳ فیلم کوتاه، ۲ سریال و ۲۷ فیلم سینمایی است که پس از بررسی، ۹ فیلم‌نامه از سوی اعضای کمیته و متخصصان به عنوان آثار منتخب شناسایی شد.



رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: از ظرفیت‌های داخلی و حتی کشورهای منطقه برای ساخت این آثار می‌توان بهره برد؛ این آثار به دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس ارائه خواهد شد تا نهایی شوند.



وی تصریح کرد: در این میان برای ساخت این آثار نیاز به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی است؛ در این بین باید حمایت های بین المللی نیز جلب شود.



شائق در ادامه با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت این آثار در دستورکار است، افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های فن‌آورانه خوبی در کشورمان وجود دارد که می‌تواند سبب خلق آثار هنری شود.



رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین گفت: روحیه عدالت‌خواهانه و آزادی طلب افراد موجب شد این آثار طی چهار هفته به دست کمیته هنر و تصویر برسد؛ هر چند باید یادآور شد در مرحله نخست فراخوان داده نشد اما ۳۲ فیلم نامه حاصل شد لذا این رویه ادامه خواهد یافت تا بتوان از ظرفیت‌های دیگر اهل قلم بهره ببریم.



وی در ادامه این نشست هم‌اندیشی، اظهار کرد: باید یادآور شد برای ساخت این آثار از ظرفیت‌ هنرمندان داخلی و همچنین خارجی بهره برده می‌شود تا تولیدات هنری بتوانند در حوزه بین الملل نیز ارائه شوند.



شائق بیان کرد: امروزه همه جوامع هنری اعم از بازیگران، فیلمنامه نویسان، کارگردانان، تهیه کنندگان و غیره نسبت به جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی‌ در غزه ناراحت و معترض هستند از این ساخت این آثار هنری به نوعی حرکت در مسیر حمایت از مظلومان فلسطینی محسوب می‌شود.



رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: بدون شک همه اعتقاد دارند که زبان فرهنگ، از جمله اثرگذارترین ابزارها برای آگاهی بخشی در دنیا محسوب می‌شود لذا‌ با تکیه بر این ظرفیت، می‌توان رخدادهای سرزمین های اشغالی را برای افکار عمومی دنیا شفاف کرد تا پشت پرده اقدام ضدبشری صهیونیست‌ها برملا شود.



گفتنی است، اعضای کارگروه و حاضران در این نشست نیز، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه حمایت و پشتیبانی برای ساخت آثار هنری مذکور را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374733
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار