خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 10:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده:

درخواست جامعه جهانی برای رفع تحریم های ایران به معنای شکست یکجانبه‌‌گرایی آمریکا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درخواست رفع تحریم های ایران از سوی کشورهای توسعه یافته اقتصادی بیانگر شکست سیاست های یکجانبه آمریکا است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت درخواست گروه ۷۷ و چین در راستای بر برداشته شدن فوری تحریم‌های ضد ایرانی، گفت: این اقدام کشورهای توسعه یافته اقتصادی بیانگر شکست سیاست های یکجانبه آمریکا است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه شاهد ظهور و شکل گیری ابرقدرت های نامتقارن از حیث سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره هستیم که این امر بر خلاف خواسته سیاستمداران کاخ سفید است.



وی ادامه داد: در گذشته کشورهای دنیا مجبور بودند در مقابل سیاست های کاخ سفید سکوت کنند اما اکنون مشاهده می شود که ایالات متحده دیگر به عنوان ابرقدرت شناخته نمی شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه گروه ۷۷ شامل کشورهای مهم و اثرگذاری است که در عرصه اقتصادی دارای ظرفیت های خوبی هستند، افزود: به عبارتی موضع گیری ضدآمریکایی این گروه، پیامی هشدارآمیز و جدی برای اقتصاد ایالات متحده نیز محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه آمریکایی ها در مدیریت کردن امور داخلی خودشان دچار مشکل هستند و این امر در حالیست که علیه دیگر کشورهای آزادی خواه دنیا توطئه می کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بیانیه سالانه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این گروه که در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، آمده است: وزرای "گروه ۷۷ به علاوه چین" تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را که دارای تاثیر منفی بر توسعه و رفاه مردم ایران دارد، مردود می‌دانند و خواستار لغو  فوری این تحریم‌ها هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308193
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار