خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/11 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده دامغان مطرح کرد

خروج نظامیان آمریکا از عراق ثمره مجاهدت حاج قاسم سلیمانی

نماینده مردم دامغان در مجلسه شورای اسلامی گفت: خروج اجباری نظامیان آمریکایی از عراق که با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی هم زمان شد ثمره مجاهدت های ایشان است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: داعش و داعشیان ساخته دست آمریکا برای مشروعیت بخشی به اشغال و استمرار حضور در عراق و منطقه بود اما با مجاهدت سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی داعش شکست خورد، ملت ها دیگر تحمل حضور آمریکایی ها در منطقه را ندارند.



وی افزود: آمریکا اگر امکان داشت قطعاً در منطقه به ویژه عراق باقی می ماند اما دیگر دریافته است که جایی در منطقه ندارد و مجبور به فرار و خروج از عراق شده است و بعد از سالها اشغال باید با تحمل میلیاردها دلار خسارت و تلفات جانی این کشور را ترک کند اما بی شک این آغازی است بر افول منطقه ای آمریکا و نیروهای نظامی ستنکام باید از کل خاورمیانه خارج شوند.



وی در خصوص شرایط امنیتی عراق پس از خروج آمریکا گفت:آمریکا روزگاری به عراق لشگرکشی کرد و حالا مانند یک نیروی شکست خورده مجبور به ترک این کشور شده و بی شک این کشور را رها نمی کند و به توطئه های خود ادامه می دهد.



علیزاده برمی تصریح ادامه داد: ملت عراق  وارد مرحله جدیدی شده اند و در چنین شرایطی باید وحدت داخلی را تقویت کنند و در مقابل مزدوران آمریکا در داخل هوشیار باشند و با کشورهای دوست وهمسایه خود ارتباط قوی تری ایجاد کنند و بدانند این پیروزی آغاز راه است و نباید به آن دلخوش کنند تا به قله های امنیت و رفاه برسند./



پایان پیام

  • کد خبر : 334745
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار