خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/07 - 14:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در کمیته حقوق بشر، زنان و خانواده هفدمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های مطرح شد:

حمایت ایران از پیشنهاد نماینده پارلمان فلسطین برای رفع مشکلات زنان و کودکان ساکن در اراضی اشغالی/ قاسم پور: توجه به عدالت اجتماعی از اهداف مهم جمهوری اسلامی در مورد زنان است

رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشست کمیته حقوق بشر، زنان و خانواده هفدمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های توجه به عدالت اجتماعی را از اهداف مهم جمهوری اسلامی در مورد زنان دانست و از پیشنهاد نماینده پارلمان فلسطین برای رفع مشکلات زنان و کودکان ساکن در اراضی اشغالی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ نشست کمیته حقوق بشر، زنان و خانواده هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی دقایقی پیش در محل مرکز کنفرانس های بین المللی شهر الجزیره آغاز شد.



در این کمیته که دقایقی پیش کار خود را آغاز کرد، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون زنان مجلس به نمایندگی از هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران حضور دارد.



راهکارهایی برای نوسازی و رفع چالش های پیش روی حقوق بشر، زنان و خانواده محور گفت و گوهای این کمیته است.



در این کمیته نماینده پارلمان فلسطین پیشنهاد داد تا به مشکلات جدی زنان و کودکان ساکن در اراضی اشغالی توجه شود که نماینده هیات پارلمانی جمهوری اسلامی با این پیشنهاد موافقت و خواستار اجرایی شدن این پیشنهاد شد.



از دیگر مباحث این کمیته تلاش برای رفع مشکلات زنان مسلمان در میانمار بود که قاسم پور در این کمیته با اشاره به اهمیت بحث خانواده گفت: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده تا در دوران همه گیری کرونا اقدامات مهمی برای کاهش آسیب های این بیماری برای زنان، کودکان و سالمندان صورت گیرد.



قاسم پور با اشاره به جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران و همچنین توجه قانون اساسی به زنان در کشورمان، گفت: افزایش فعالیت آموزشی و تحقق عدالت اجتماعی باعث شده است که بیش از ۲ میلیون نفر از زنان ایرانی در مقاطع آموزش عالی تحصیل کنند و در بسیاری از بخش ها از مردان پیشی گرفته اند.



وی افزود: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب برای افزایش خدمات بهداشتی تلاش جدی داشته است.



قاسم پور تاکید کرد که جمهوری اسلامی تلاش کرده تا مشارکت موثر زنان در جامعه با حفظ نقش مادری و همسری مورد توجه قرار گیرد.



به گزارش خانه ملت؛ هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمان های کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از روز گذشته در قالب کمیته هایی مانند کمیته اجرایی، کمیته فلسطین و کمیته حقوق بشر، زنان و خانواده کار خود را آغاز کرده  و مراسم اصلی این اجلاس روزهای 9 و 10 بهمن ماه در محل کنفرانس های بین المللی شهر الجزیره با حضور روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برگزار خواهد شد.



گفتنی است در این اجلاس نمایندگان پارلمان های ۵۴ کشور و روسای مجلس 20کشور حضور خواهند داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 356158
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم