خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/03 - 15:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

حضور نمایندگان ایران در کمیته‌های پیش‌نویس قطعنامه اتحادیه بین‌المجالس جهانی

رئیس و دبیرکل گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) مجلس شورای اسلامی در کمیته‌های پیش‌نویس قطعنامه صلح و امنیت بین‌المللی و توسعه پایدار این اتحادیه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری رئیس و مجتبی رضاخواه دبیرکل گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) مجلس شورای اسلامی در کمیته‌های پیش‌نویس قطعنامه صلح و امنیت بین‌المللی و توسعه پایدار این اتحادیه -که به صورت مجازی برگزار شد-، شرکت کردند.



در این جلسات خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و آب و هوایی بر صلح و امنیت بین الملل و همچنین روند اصلی هوشمندسازی و چرخه اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



در جریان برگزاری دو کمیته، نادری و رضاخواه پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران درخصوص بندهای قطعنامه را مطرح کرده که مورد موافقت اعضا قرار گرفت و در متن قطعنامه پیشنهادی لحاظ شد.



بنابراین گزارش، در این جلسه که به مدت ۳ ساعت به طول انجامید تمام موارد مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد؛ پس از ۱۵ روز و درصورت عدم مخالفت کشورهای عضو با پیشنهادات مطرح شده، در یکصد و چهل و دومین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی که قرار است از سوم تا هفتم خردادماه ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۷۹ کشور عضو به‌صورت مجازی برگزار شود، به تایید همه اعضا رسانیده شود‌./



پایان پیام

  • کد خبر : 317993
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار