خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

حجم تجارت ایران و روسیه اندک است/ فضای جدیدی باید در روابط دو کشور ایجاد شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حجم تجارت ما با روسیه اندک است، روس ها واردات 250 میلیارد دلاری دارند و  ایران تقریبا سهم یک میلیاردی از آن دارد که می توان حجم مبادلات را افزایش داد و فضای جدید را درمروادات تجاری بین دو کشورباز کند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: این سفر بسیارمهم است و شنیده ایم که جلسه ای مفصل و چند ساعت بین دو رئیس جمهور انجام می شود بنابراین مسائل بسیار مهمی آنجا قابل طرح است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد:  حجم تجارت ما با روسیه اندک است، روس ها واردات 250 میلیارد دلاری دارند و  ایران تقریبا سهم یک میلیاردی از آن دارد که می توان حجم مبادلات را افزایش داد و فضای جدید را درمروادات تجاری بین دو کشورباز کند.



وی بیان کرد: در حوزه نفت و گاز می توان با روسیه همکاری داشت، از آنجایی که ایران دارای  انرژی گاز است و در بحث نفت ذخایر کم نظیری داریم از این رو می توان با همکاری دوجانبه با روس ها در سیاست گذاری و رویکردهای جدید در حوزه نفت، گاز و تجارت نقش آفرینی کرد.



این نماینده مجلس اظهارداشت: مسائل مشترکی در منطقه داریم که می توان در این سفر و دیدار دو رئیس جمهور مورد  گفتگو قرار گیرد. ایران و روسیه دو کشور موثر در منطقه هستند که باید همکاری های مشترک با حفظ استقلال باشد پیوسته بر عنصر استقلال در حوزه های همکاری تاکید داریم.



سلیمی تاکید کرد: همچنین همکاری های بلند مدت در حوزه های مختلف باید مورد مباحثه قرار گیرد قراردادهای بلندمدت می تواند امنیت رفتارها و اقدامات دو طرف را تضمین کند. دربخش های بین المللی با توجه به شرایط جدیدی که حاکم بر فضای بین المللی شده می توانیم با همکاری مشترک اهداف معین خود را پیگیری کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 335693
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار