خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/23 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری با اشاره به رایزنی ایران و سوئد درباره تحولات یمن:

حامیان حقوق بشر باید بدنبال خاتمه دادن به تجاوز عربستان در یمن باشند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای حامی حقوق بشر و مراجع بین المللی باید تلاش کنند اشغالگران از خاک یمن خارج شوند و سرنوشت یمن توسط مردم این کشور تعیین شود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به رایزنی ایران و سوئد درباره آخرین تحولات داخلی و خارجی یمن، گفت: تجاوز به یمن از سوی ائتلاف عربی هزینه های زیادی را بر این کشور تحمیل کرده و اکنون شاهد از بین رفتن زیرساخت های یمن هستیم.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجاوز به یمن پایانی جز خروج ائتلاف عربی از این کشور نخواهد داشت، اظهار کرد: بر این اساس کشورهای حامی حقوق بشر و همچنین مراجع بین المللی باید تلاش کنند اشغالگران و متجاوزان از خاک این کشور خارج شوند و سرنوشت یمن توسط مردم این کشور تعیین شود.



وی ادامه داد: متاسفانه سازمان ملل به طور شایسته موضوع دستیابی به صلح در یمن را پیگیری نکرد و در این میان کشورهایی مانند ایالات متحده نیز با کارشکنی های خود تلاش کردند این امر به نتیجه مطلوب نرسد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه راهکار خاتمه دادن به جنگ در یمن صرفا از میز مذاکرات سیاسی یمنی-یمنی عبور می کند، افزود: بنابراین باید زمینه تحقق این مهم با مشارکت و نقش آفرینی کشورهای دنیا صورت بگیرد.



رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد مردم یمن این روزها با مشکلات زیادی روبرو هستند اما با استقامتی که از خود نشان دادند، موازنه قدرت را تغییر داده و این رویه تا زمان آزادی سرزمینشان ادامه خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 323159
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار