خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 12:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

جو بایدن از اجرای سیاست های اسرائیل در منطقه خودداری کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جو بایدن از تکرار اشتباه دولت ترامپ که منجر به شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 عبرت بگیرد و از اجرای سیاست‌های اسرائیل در منطقه خودداری کند.

یعقوب رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز به کار دولت جدید آمریکا درباره چالش های پیش رو جو بایدن گفت: اگر او و سطوح مختلف آمریکا نمی خواهند، گرفتار سیاست های غلط ترامپ شوند باید بدانند که دولت غاصب و نامشروع اسرائیل به دنبال منافع خودش است لذا بایستی از زیاده خواهی ها و اتاق فکر غلط رژیم صهیونیستی و سردمداران آن دوری کنند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر جو بایدن در روز های اول ریاست جمهوری خود بخواهد بگوید که اول منافع آمریکا و دوم منافع اسرائیل برای ما مهم بوده هیچ فایده ای برایش ندارد. جو بایدن نباید منافع ملت آمریکا را محدود به خواسته های اتاق فکر غلط دو تا سه میلیون یهودی هدایتگر این کشور کند.



رضازاده بیان کرد: ادامه دادن سیاست های غلط اسرائیل در منطقه یکی از عواملی شکست دولت ترامپ بود و جوبایدن باید از آن دوری کند، در غیر این صورت شکستی بدتر از ترامپ به سراغ بایدن خواهد آمد.رئیس جمهور جدید این کشور در سیاست های خارجی این کشور باید تجدید نظرکند.



وی ابراز کرد: سیاست جو بایدن در کشورمان بایستی تسلیم صد درصد در برابر خواسته های ملت ایران باشد و رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند دوران زورگویی گذشته و در خاورمیانه اگر بخواهد هیاهویی بپا کند با پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد. چهل سال است که آمریکایی ها دارایی ها ایران در خارج کشور را بلوکه کرده اند اما به نتیجه نرسیدند



وی ادامه داد: اینکه بخواهیم تسلیم صد درصدی خواسته‌های آمریکا در منطقه باشیم محال است، همانطور که چهل سال پس از انقلاب تسلیم نبوده ایم، بنابراین بهترین راه این است که جو بایدن خواسته های مردم ایران را بررسی کند و از تحریم ها غذایی،نفت، اقتصادی دست بر دارد.



وی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دوران بزن در رو تمام شده و دشمن اگر یکی بزند 10 تا می خورد پس به جو بایدن توصیه می کنیم که اگر می خواهد به برجام بازگردد باید به ایران ضمانت دهد.



رضازاده عنوان کرد: آمریکا و اروپایی ها باید تعهدات برجامی شان که در این چند سال انجام ندادند را اجرایی کنند بعد از آن می توانند با ایران مذاکره ای داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312701
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار