خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/01 - 14:59
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
کمیسیون امنیت ملی مجلس با صدور بیانیه به مناسبت روز جهانی قدس

جمهوری اسلامی بر برگزاری همه‌پرسی در فلسطین تاکید دارد

کمیسیون امنیت ملی مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، بر طرح سیاسی و دموکراتیک ایران نزد سازمان ملل مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در فلسطین با مشارکت ساکنین اصلی بر آرمانهای انقلابی نظام جمهوری اسلامی در قبال فلسطین و مستضعفین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری روز جهانی قدس ضمن محکومیت زمزمه‌های اخیر محافل آمریکایی‌ و صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با ثبت طرح سیاسی و دموکراتیک نزد سازمان ملل متحد مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در فلسطین با مشارکت ساکنین اصلی و با حمایت از تداوم مقاومت مشروع مبارزین و مجاهدین فلسطین، همچنان بر آرمانهای انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین و مستضعفین تاکید دارد.



متن بیانیه به شرح زیر است؛



باسمه تعالی



«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با گرامیداشت چهلمین سالگرد برگزاری روز جهانی قدس، ابتکار عمل حضرت امام خمینی(رض) بنیانگذار جمهوری اسلامی در اعلام روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان را پیامی جهانی برای همه ملتها و آزادیخواهان مبنی بر لزوم آزادی قبله اول مسلمین و مهدپیامبران و رسولان الهی از اشغال صهیونیستها و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس می‌دانیم.



امروز ملت‌ها و افکار عمومی جهان بیش از هر زمان دیگری متوجه شده‌اند که صهیونیسم و رژیم صهیونیستی یک تهدید و خطر جدی برای صلح و ثبات جهانی و همزیستی مسالمت‌آمیز به شمار می‌آید، لذا همة ملت‌های جهان از جمله اروپا و حتی یهودیان آمریکا نیز علیه این رژیم سفاک و کودک‌کش موضع‌گیری و اعلام مخالفت می‌کنند.



صهیونیسم که بخوبی خطر فروپاشی و اضمحلال خود را در پرتو مقاومت و مجاهدت مبارزین فلسطینی و پیروزیهای مقاومت در منطقه حس نموده است، تلاش دارد تا با بهره‌برداری از فرصت حضور یک دولت نژادپرست و فراماسونی در آمریکا، از طریق احیای طرحهای مرده و پوشالی همانند معامله قرن، دولت و کشور قومی یهودی تشکیل دهد و عملاً پرونده فلسطین را بسته شده اعلام کند، امری که همانگونه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند هرگز اتفاق نخواهد افتاد.



کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی زمزمه‌های اخیر محافل آمریکایی‌ و صهیونیستی را مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی محکوم کرده و آن را جنایتی دیگر علیه ملت فلسطین می‌دانیم که کاخ سفید در آن شریک است. تأکید می‌نمائیم ملت‌های مسلمان هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت و همواره در کنار ملت فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.



جمهوری اسلامی ایران با ثبت طرح سیاسی و دموکراتیک نزد سازمان ملل متحد مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در فلسطین با مشارکت ساکنین اصلی و با حمایت از تداوم مقاومت مشروع مبارزین و مجاهدین فلسطین، همچنان بر آرمانهای انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین و مستضعفین تاکید دارد و علیرغم خیانت برخی حاکمان عربی برای عادی‌سازی و سازش با رژیم صهیونیستی آینده منطقه را متعلق به مقاومت و مبارزین و فروپاشی این رژیم می‌داند.



کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همگام و دست در دست ملت ایران و دیگر ملتهای جهان به این ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری لبیک گفته و علیرغم بحران ناشی از ویروس کرونا با گرامیدشت روز جهانی قدس، برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین در کنار آنها و مقاومت منطقه خواهیم بود و یقین داریم که إن‌شاءالله بزودی با آزادی تمامی سرزمین فلسطین در قدس نماز وحدت بجای خواهیم آورد.»



پایان پیام

  • کد خبر : 298130
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار