خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 17:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

جمهوری اسلامی ایران به دنبال هم‌افزایی کشورهای منطقه با یکدیگر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورتی که همگرایی میان کشورهای منطقه اتفاق بیفتد بدون شک منطقه از نفوذ اجانب حفظ خواهد شد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به هم‌افزایی کشورهای منطقه برای از عبور بحران‌ها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش حساس و تعیین کننده‌ای که در منطقه دارد، می‌تواند در ایجاد هم‌افزایی و همگرایی کشورها نقش بسزایی ایفا کند؛ البته از ابتدا هم همین رویکرد را در پیش گرفته‌ است.



نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای همگرایی و همسویی کشورها برای ایجاد امنیت و فعال کردن چرخه ارتباطات و مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تعریف شده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدم اگر بتوانیم این همگرایی را بوجود بیاوریم و اعتماد کشورهای منطقه و همسایگان را به همدیگر جلب کنیم؛ قطعا ظرفیت قابل توجهی را برای تبادلات مختلف بوجود آورده‌ایم و همچنین پتانسیلی برای مقابله با زیاده خواهی کشورهای فرا منطقه‌ای و رفتارهای سلطه جویانه آنها خواهد بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که همگرایی میان کشورهای منطقه اتفاق بیفتد بدون شک منطقه از نفوذ اجانب حفظ خواهد شد؛ بنابراین معتقدم امنیت دست جمعی در منطقه با مشارکت ملت‌ها و دولت‌ها بوجود خواهد آمد و این باعث خواهد شد که دیگر بیگانگان برای تصمیم‌گیری مقدرات این منطقه مداخله نداشته باشند؛ البته به شرطی که این اعتماد بوجود بیاید.



وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که ما حاضریم از تجارب، امکانات و پیشرفت‌های خودمان در حوزه‌های مختلف در اختیار ملت‌ها و دولت‌ها منطقه قرار بدهیم تا آنها بتوانند خود را در جایگاهی قرار دهند که دیگر بیگانه دست ازطمع بردارند.



نوش آبادی گفت: برای اینکه دندان طمع بیگانگان از منطقه کنده شود، راهی جز همگرایی و هم‌افزایی وجود ندارد و می‌توانیم با یک مکانیزم مناسب دولت‌های منطقه را از نفوذ اجانب نجات دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 312730
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار