خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و بلاروس در دیدار با سفیر این کشور در تهران:

جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور آمادگی دارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت:جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط ایران و بلاروس بخصوص مناسبات اقتصادی آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، صبح امروز چهارشنبه  با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس دیدار و گفتگو کرد.



  عمویی در ابتدای این دیدار با تأکید بر ضرورت توسعه و حفظ سطح مناسبات ایران و بلاروس گفت: از روند پیشرفت روابط دوکشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس راضی هستیم.



وی افزود : ظرفیت روابط پارلمانی در گسترش همکاری‌های دوجانبه میان مجالس بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم همچون سال‌های اخیر شاهد تبادل هیات‌های پارلمانی در سطوح مختلف میان مجلس شورای اسلامی و مجلس بلاروس باشیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در ادامه گفت: پارلمان های دو کشور در رفع موانع همکاریهای اقتصادی، بخصوص موانع قانونی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور نقش موثری دارند. جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط ایران و بلاروس بخصوص مناسبات اقتصادی آمادگی دارد.



وی در ادامه با محکوکیت تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه بلاروس و ایران؛ بر انجام مشورت های سیاسی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توسط مجالس دو کشور، به‌منظور توسعه گفتمان مشترک ایران و بلاروس در عرصه جهانی تاکید کرد.



دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی میان ایران و بلاروس گفت: پارلمان بلاروس از توسعه گفتگوهای میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند. معتقدیم این دیدارها و تبادل هیات‌ها در سطوح مختلف روسای مجالس، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی تأثیر مستقیمی بر تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور دارد.



سفیر بلاروس در تهران در ادامه این دیدار بر اهمیت افزایش سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد و افزود: از توسعه همکاری های اقتصادی بویژه در حوزه کشاورزی و صنایع استقبال می کنیم و امیدواریم در آینده شاهد گفتگوهای بیشتر مقامات دو کشور در این حوزه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 353799
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم