خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/07 - 15:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق و ایران در گفت‌وگو با خانه ملت:

جایگزینی دینار و ریال راهکار ضدتحریمی برای تبادلات تجاری میان عراق و ایران

رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق و ایران معتقد است اگر به جای دلار و یورو از ارزهای داخلی دو کشور برای مبادلات تجاری استفاده شود، می‌توان از فشار تحریم‌های ناعادلانه آمریکا کاست.

علیة الامارة رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق و ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه روابط میان ایران و عراق فراتر از مرزهای جغرافیایی است، گفت: تأکید داریم روابط اقتصادی میان دو کشور با جدیت پیگیری شود که در این راستا نیز تجار ایرانی و عراقی به شدت به دنبال افزایش معاملات تجاری هستند.



وی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر قرابت مذهبی و زبانی نیز در برخی نقاط  وجود دارد که می تواند ظرفیتی برای افزایش روابط باشد.



الامارة در ادامه به تحریم های آمریکا اشاره و بیان کرد: آمریکایی ها به شدت در تلاش برای تخریب روابط میان عراق و ایران هستند و این موضوع در سفر مسئولان آمریکایی به عراق کاملا مشهود است اما اشتراکات در منافع با ایران مانع از توجه عراق به درخواست های آمریکا می‌شود.



این نماینده پارلمان عراق در ادامه حذف دلار و یورو برای افزایش روابط اقتصادی میان دو کشور را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: معتقدیم برای کاهش تأثیر تحریم های آمریکا و حل مشکلات بانکی لازم است برای تجارت میان عراق و ایران از ارزهای دو کشور یعنی دینار و ریال استفاده شود.



پارلمان عراق برای بازگشت باقیمانده‌های داعش به کشورهای خود چاره اندیشی می‌کند



وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت خروج باقیمانده‌های داعش و خانواده‌های آنها از عراق یادآور شد: ماندگاری باقیمانده گروه تروریستی داعش و خانواده آنها در عراق مشکلات و آسیب های جدی را برای کشور به همراه داشته است و بسیار مهم است که آنها به کشورهای خود که از اغلب از اروپا و آسیا هستند بازگردند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق و ایران در پایان خاطرنشان کرد: کشورها باید اتباع خود را که عضو داعش بوده و اکنون منزوی شده اند را از عراق خارج کرده و به کشورهای خود بازگردانند و این موضوعی است که سازمان ملل نیز خواستار آن بوده و مجلس عراق به زودی برای آن چاره اندیشی خواهد کرد./



گفت‌وگو از: فائزه ظهیری



پایان پیام

  • کد خبر : 283637
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار