خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/29 - 16:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

تکاپوی نمایشی کشورهای مذاکره‌کننده برای نگاه داشتن ایران در برجام بی‌فایده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تکلیف را در قبال برجام روشن کرده‌اند، گفت: در صورتی که اقدام عملی از سوی کشورهای مذاکره‌کننده نبینیم، بدون اغماض و طبق قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تکاپوی کشورهای طرف برجام برای نگاه داشتن ایران در این توافقنامه، گفت: قانون مجلس شورای اسلامی یک قانون مصوب بوده و همه اجزای کشور در اجرای آن نه تنها وفاق دارند بلکه وظیفه هم دارند لذا هرگونه تخطی از این قانون مستوجب مجازات های مقرر در همان قانون است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: پیام واضح مجلس شورای اسلامی به دنیا داده شده و فرصت دو ماهه آنها رو به اتمام است و طی روزهای آتی تماما مطابق قانون عمل شده، هیچ مماشاتی صورت نمی گیرد و مجلس در اجرای قانون خود بیش از هر زمان دیگری مصمم است.











عباس مقتدایی


وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز در فرمایشات خود تکلیف را مشخص کردند، اظهار داشت: اگر طرف مقابل اقدام عملی صورت داده و سهل انگاری های گذشته، خطاها و عهدشکنی هایش را پایان دهد و جبران کند، جمهوری اسلامی ایران که همیشه به دنبال ایجاد صلح و امنیت حداکثری در جهان بوده به اجرای تعهدات خود باز می گردد.



مقتدایی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی متناسب با عرف بین المللی و در چارچوب برخی مسائل را پذیرفته، عنوان کرد: اقدامات کشورهای اروپایی با یکدیگر مربوط به خود آنها بوده و ما نتیجه تصمیمات آنها را باید در صحنه عمل و به صورت عینی مشاهده کنیم در غیر این صورت و صرفا با بروز ژست هایی که همیشه دیده ایم، بدون اغماض رفتار خواهیم کرد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه مجلس برای ایفای حقوق مردم هر اقدامی می کند، خاطرنشان ساخت: رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان اخلاقی ترین رهبر جهان اعلام کرده اند که طرف مذاکره کننده باید عمل کند تا عمل کنیم و این یک تعبیر بلند، پرمغز و قاطع بوده و اروپا باید این پیام را با فوریت درک کند، در غیر این صورت ما مسیر خود را مشخص کرده و وحدت و انسجام درونی در این جهت آشکار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 314251
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار