خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/06 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو تشریح کرد

توسعه همکاری منطقه‌ای محور برگزاری نشست بغداد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم اعتقاد دارد نشست بغداد درصدد توسعه همکاری های منطقه ای و حل برخی از موارد اختلافی کشورها است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت حضور هیات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نشست بغداد، گفت: عراق کشور مهمی در منطقه است و ابتکار عمل اخیر این کشور برای نشست منطقه ای قابل تحسین است.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع چنین اقدامات منطقه ای همواره از سوی جمهوری ایران اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است.



وی ادامه داد: در واقع ایران در جهت توسعه همکاری با کشورها درصدد تقویت روابط و حل برخی از موارد اختلافی است لذا نشست بغداد نیز در این راستا میتواند عمل کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عدم مداخله بیگانگان در امور کشورها جزو اصول ثابت و قوانین بین المللی بشمار می رود، افزود: بر این اساس سیاست همسایگی و دورکردن دست قدرت های فرامنطقه ای از غرب آسیا یک اصل اساسی است و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین المللی است.



گلرو با اشاره به اینکه امیدواریم نشست بغداد نتیجه عملی داشته و برکت آن برای همه ملت های منطقه باشد، گفت: نشست های منطقه ای باید به دور از هر گونه حضور قدرت هایی باشد که در منطقه نقش منفی دارند و زمینه ساز تنش بوده اند.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسا مداخلات کشورهای فرامنطقه ای و همراهی برخی کشورها با عاملان بحران های وارداتی سبب بی ثباتی و ناآرامی در منطقه می شود از این رو چنین ابتکار عمل هایی مانند نشست بغداد باید برای مقابله با عوامل واقعی بی ثباتی و بحران چاره اندیشی کند./



خبرنگار: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 326214
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار