خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 18:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به اروپا؛

توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با ایتالیا در دستورکار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی برنامه های زیادی برای توسعه سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با کشورهای دنیا خصوصا اروپایی ها دارد که ایتالیا نیز در این عرصه قرار دارد.

محمود عباس زاده مشکینی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا، گفت: اروپایی ها دارای ظرفیت های خوبی هستند و صرفا به کشورهای حاضر در برجام محدود نمی شوند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع استراتژی سیاست خارجی کشورمان مبتنی بر ایجاد تناسب و تعادل در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف است که کشورهای غربی غیر تروئیکای اروپایی مانند ایتالیا در این زمره قرار دارند.



وی با تاکید بر اینکه ایران دارای توانمندی های زیادی است که می تواند نیازهای اروپایی ها را تامین کند، ادامه داد: کشاورزی، انرژی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع تبدیلی، نانو و غیره از جمله مولفه هایی هستند که می تواند در مراودات با کشورهای اروپایی مورد توجه قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه حسن نیت داشته باشند می توان ارتباطات با آنها را توسعه داد زیرا ایران محدودیتی ندارد، افزود: این مهم در حالی است که آنها در روابطشان بدعهدی نکنند و منافع اقتصادی کشورمان را تامین کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برنامه های زیادی برای توسعه سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با کشورهای دنیا خصوصا اروپایی ها دارد که ایتالیا نیز در این عرصه قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345537
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار