خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/12 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و ازبکستان در تشریح سفر هیات پارلمانی به این کشور:

توسعه روابط پارلمانی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در برنامه های سفر هیات پارلمانی قرار داشت

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان اظهار داشت: توسعه روابط پارلمانی دو کشور و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان از برنامه های سفر هفته گذشته گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه در نشست خبری امروز (چهارشنبه 12 آبان ماه) با خبرنگاران در تشریح سفر پارلمانی به ازبکستان گفت: این سفر به دعوت رئیس ستاد انتخابات ازبکستان به منظور نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و گفت وگو با مقامات این کشور انجام شد.



وی افزود: در حاشیه این سفر با رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان دیدار و بر توسعه روابط اقتصادی، پارلمانی و تعمیق روابط سیاسی دو کشور تاکید شد. همچنین با اشاره به سابقه فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و افزایش مراودات مالی این دو کشور در منطقه تاکید و مقرر شد اتاق بازرگانی مشترک دو کشور فعال شود و حجم مبادلات مالی افزایش یابد.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس ادامه داد: همچنین از رئیس مجلس ازبکستان برای حضور در کشورمان دعوت به عمل آمد و متقابلاً ایشان نیز از رئیس قوه مقننه کشورمان برای سفر به ازبکستان دعوت کرد.



نوری قزلجه درخصوص نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان گفت: یکی دیگر از برنامه های این سفر و اصلی ترین برنامه، نظارت بر انتخابات این کشور بود که ما از ابتدای روند رأی گیری با حضور در حوزه های رأی گیری در پایتخت و همچنین حاشیه شهرها و روستاهای نزدیک پایتخت از روند رأی گیری و امکانات مناسب فراهم شده برای آن بازدید کردیم.



وی خاطرنشان کرد: روال انتخابات ازبکستان به این شکل است که افراد بالای 35 سال با معرفی احزاب به عنوان کاندیدا معرفی شوند و در این انتخابات نیز این اتفاق افتاد و کاندیدای حزب لیبرال دموکرات که رئیس جمهور فعلی این کشور نیز هست، با اتفاق آرا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان گفت: بازدید از سمرقند یکی از برنامه های حاشیه ای این سفر بود که شاهد فرهنگ مشترک با جمهوری اسلامی ایران در این منطقه بودیم، به طوری که به نظر می رسید در یکی از شهرهای کشور ایران حضور داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 330376
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار